• 0

Direct mail, maar naar wie?

Ik heb behoorlijk wat adressen die ik kan benaderen voor mijn ICT product. Er is echter een probleempje, het zijn namelijk allemaal algemene adressen zonder contactpersoon.

 

Ik vraag mij dus af naar wie (functie/afdeling) ik de brief kan versturen. Het gaat om promotie voor een ICT product waarbij het mogelijk is voor projectleden/groepen om met elkaar te communiceren (documenten uitwisselen/afspraken/planning/discussies/etc.)

 

Ik ga voornamelijk gemeenten benaderen, maar ja als ik niet een zinvolle afdeling/functie/naam op de enveloppe zet, dan strand de brief wellicht gewoon bij de balie.

 

Any ideas?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Tima,

 

Wat je denk ik het beste kunt doen is een aantal gemeentes gewoon eens bellen en aan de telefoniste je probleem voorleggen. Vraag wie er binnen de gemeente verantwoordelijk is voor de interne communicatie en van welke afdeling deze persoon is. Die telefonistes weten vaak heel veel. Na een stuk of twintig telefoontjes (let hierbij op de grootte van de gemeentes!) weet je vaak wel hoe de afdelingen heten.

 

Uit ervaring weet ik trouwens dat iedere gemeente een eigen structuur heeft, dus is het vrij lastig om de goede persoon te pakken te krijgen.

 

Ik weet het: het is tijdsintensief, maar brieven op naam versturen werkt altijd nog het beste, zeker als je van plan bent om na te bellen. In dat geval hoef je ook minder bang te zijn om de verkeerde persoon te pakken te krijgen want deze is vervolgens heel bereid om je verder te helpen: hij/zij heeft je brief gelezen dus weet waarover het gaat.

 

Wat de hulpvaardigheid van de gemeentelijke ambtenaren betreft: hier heb ik goede ervaringen mee. Ook als je iets wilt verkopen. Men doet er alleen erg lang over om te beslissen en je moet erg creatief zijn om echt in gesprek te raken: "geen belangstelling, we zijn tevreden" is het algemene antwoord...

 

Groeten van Mira

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tima,

 

Wat je denk ik het beste kunt doen is een aantal gemeentes gewoon eens bellen en aan de telefoniste je probleem voorleggen. Vraag wie er binnen de gemeente verantwoordelijk is voor de interne communicatie en van welke afdeling deze persoon is. Die telefonistes weten vaak heel veel. Na een stuk of twintig telefoontjes (let hierbij op de grootte van de gemeentes!) weet je vaak wel hoe de afdelingen heten.

 

Uit ervaring weet ik trouwens dat iedere gemeente een eigen structuur heeft, dus is het vrij lastig om de goede persoon te pakken te krijgen.

 

Ik weet het: het is tijdsintensief, maar brieven op naam versturen werkt altijd nog het beste, zeker als je van plan bent om na te bellen. In dat geval hoef je ook minder bang te zijn om de verkeerde persoon te pakken te krijgen want deze is vervolgens heel bereid om je verder te helpen: hij/zij heeft je brief gelezen dus weet waarover het gaat.

 

Wat de hulpvaardigheid van de gemeentelijke ambtenaren betreft: hier heb ik goede ervaringen mee. Ook als je iets wilt verkopen. Men doet er alleen erg lang over om te beslissen en je moet erg creatief zijn om echt in gesprek te raken: "geen belangstelling, we zijn tevreden" is het algemene antwoord...

 

Groeten van Mira

 

Bedankt voor je info! . Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om te bellen, maar de vraag rees toen op wat ik zou moeten vragen aan de telefoniste. " De persoon die gaat over de interne communicatie" is een idee. Hoewel, ik vraag me dan nog steeds af of je dan echt de persoon krijgt die ook kan beslissen of een dergelijk softwarepakket aangeschaft kan worden.

 

Maar net wat je zegt, kans is groot dat je dan wel verder geholpen wordt. Beginnen bij de kleinere gemeenten zou het beste zijn denk ik zelf....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.