Mira

Super Senior
  • Aantal berichten

    164
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    Mira
  • Achternaam
    Jongeneelen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Marintel BV
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Nijmegen
  • Branche
    Huisvesting & vastgoed

Mira's trofeeën

  1. Ik vind het geweldig, relatiegeschenken. Kadootjes geven en nog aftrekbaar ook ;D . Legitiem shoppen en zoeken naar iets dat ik gewoon echt leuk vind om te geven. Ik doe het alleen nooit met kerst. De eerste keer was ik te laat en sindsdien geef ik een relatiegeschenk als ik er zin in heb. Dat geeft leuke reacties. En nee, geen logo. Want als ik iets verkopen wil dan bel ik op om iets te verkopen. Wel zo duidelijk...
  2. Mijn uurtarief is in middels VIER(!) maal zo hoog als dat het was. Dat zegt vooral iets over het absurd lage tarief waarmee ik begon. Ik heb ervoor gekozen om twee uurtarieven te hanteren voor mezelf: een hoog tarief voor de opdrachtgevers die werkzaam binnen de branche waarbinnen ik inmiddels mijn sporen verdiend heb en een laag tarief voor de opdrachtgevers binnen een voor mij aantrekkelijke branche. Al mijn klanten, ook zij die twee jaar geleden veel minder voor mij betaalden, hebben mijn nieuwe tarieven zonder morren geaccepteerd. Op één bedrijf na. Die ben ik dus kwijt. De klanten die mij trouw zijn gebleven vergelijken mijn prijs met die van mijn concurrenten en niet met hoe duur ik twee jaar geleden was. En zo hoort het! Mira
  3. Een vraagje over contracten... Ik overweeg om een aantal trainees in dienst te nemen. Zij zouden dan een contract voor bepaalde tijd nemen. Zij krijgen een interne opleiding. Voor mij is het belangrijk om erop te kunnen rekenen dat mijn investeringen in deze trainees (in de vorm van tijd en kennis) gedurende een bepaalde tijd binnen het bedrijf blijven, ofwel: dat zij gedurende een bepaalde tijd bij mij blijven werken. Is het mogelijk om dit in een contract op te nemen, bijvoorbeeld dat als de trainee voortijdig vertrekt bij mijn bedrijf, deze de opleiding dient terug te betalen? Mira
  4. HAHA en zal ik dan weer tegen Twa zeggen dat hij niet zo fel op Annedien moet reageren omdat zij nu op de vluchtstrook staat? En wie zet dan mij daar weer naast? Ik heb mijn nieuwe bolide al in zijn vrij gezet, kom maar op! ;D
  5. Vraag je aan mendelsf: Wat zijn de kosten van deze workshop en op welke wijze is IBIS erbij betrokken? Mira
  6. Laatst werd ik nog op deze manier (als ik de manier goed begrijp) telefonisch benaderd. Iemand wilde mij graag een oplossing verkopen. En daarmee had ik twee problemen: [1]Ik wist niet dat ik een probleem had en vond het niet leuk dat de verkoper dat bij me neerlegde in een "ja maar u heeft dus echt een probleem mevrouwtje!". Mijn reactie: "rot op met je problemen, ik heb geen problemen!" of "ik heb al genoeg problemen, rot op met dit extra probleem" voelde als een hele natuurlijke en de verkoper kon hier niet op anticiperen. [2]De verkoper kon mij niet of in ieder geval niet snel genoeg duidelijk maken wat hij nou eigenlijk wilde verkopen. "een oplossing" was mijn niet concreet genoeg en al helemaal niet omdat ik me niet bewust was van het gegeven dat ik een probleem had (zie mijn eerdere punt). Conclusie: "Ik heb u vijf minuten gegeven meneer en u hebt mij niet kunnen overtuigen. Ik heb geen interesse en ga geen interesse krijgen. Een prettige dag nog." Ofwel: wees concreet en begin niet over problemen! In ieder geval niet bij mij ;D Groet, Mira
  7. Misschien dat de respondenten niet goed wisten wat ze met het woord "empathie" aanmoesten? ???
  8. Jammer dat er op die site niet terug te vinden is of de antwoordcategorieën zijn genoemd / gelezen of dat men de eigenschappen spontaan genoemd zijn en de categorisatie achteraf is gedaan. Mijn gok? Het eerste, het was immers een poll of niet? Ennuh, konden mensen maar één antwoord geven of waren er meerdere antwoorden mogelijk? Dan is meteen de vraag: hoe valide is deze poll? Als de vraag open gesteld was, waren de eigenschappen die Rikkert noemt misschien wat vaker genoemd? Mira (sorrie, kan het even niet laten om te wijsneuzen)
  9. Ik had mezelf eigenlijk beloofd dat ik niet meer op karma-discussie zou ingaan maar kan het toch niet laten. Wotss khebeuurrrt? Edo loopt zichzelf aan te prijzen / voor veel geld te verkopen op het forum en wordt daarvoor "afgestraft" door een groot aantal leden waardoor zijn karma behoorlijk zakt. Kennen jullie dat spreekwoord over billen branden en op blaren zitten? Als je je ongenuanceerd uitlaat op het forum of als je je niet aan de anti-spam regels houdt, dan kun je reacties verwachten. Soms doordat iemand besluit inhoudelijk te reageren, soms doordat iemand besluit een kneus uit te delen. En dan ga je vervolgens lopen mopperen / janken dat je karma daalt. Tjaaaah.... Ik denk dat Technico het heel aardig verwoordt: de community geeft een signaal af en als je ervoor kiest om het je aan te trekken / ervan te leren, dan kun je voorkomen dat men ervoor kiest je een kneus te geven. Verplaats je eens van "alleen maar zenden-zenden-zenden" naar "communiceren = zenden én ontvangen". Zie hoe je posts gelezen zouden kunnen worden en probeer je wijze van communiceren te veranderen / verbeteren. Kijk eens kritisch naar jezelf en naar de meerwaarde van je posts. Is het een waardevolle bijdrage? Of wil je gewoon even je plasje doen? Wil je jezelf even aanprijzen? Kom je met de zoveelste open deur? Kun je je frustraties niet op een andere manier kwijt? Geven ze antwoord op de vraag? Heeft de topicstarter er iets aan? Hebben ze eigenlijk nog wel met het onderwerp van de draad te maken? Als je dergelijke zelfevaluatie je volkomen vreemd is, dan kun je je inderdaad laten verrassen door een dalend karma. Maar wees eens eerlijk, heb je dan niet vaker het idee niet begrepen / niet gewaardeerd te worden? En wat is dan JOUW rol daarin? Nou dit is echt de laatste keer dat ik me laat verleiden om hierop in te gaan. Nog één ding: ik vind het "raar" dat alleen maar mopperen over je karma, reuzen kan opleveren. Maar goed, dat moeten onze medelijdende medeleden dan ook weer helemaal zelf weten... Mira
  10. Beste GJ, Als je meer uitleg wil dan dat er in de email staat, kun je altijd even reply-en op de uitnodiging en dan zullen we het doel van het onderzoek nader toelichten. Groeten van Mira
  11. Nee je bent niet de enige. Ik reply alles dan ook drie maal met de boodschap dat ik niet om de email gevraagd heb en het dan ook zie als spam, met het vriendelijke verzoek het hierbij te laten. En ik hoop dat iedereen dat doet. Drie keer.
  12. Welleke en Gert Jan, Bedankt voor jullie reactie, ik weet wat ik het bureau moet vertellen / vragen. Groeten van Mira
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.