• 0

Ik ga ervoor, fulltime ondernemer!

En het is officieel: ik heb mijn ontslag ingediend per 31 december 2012 en dat is nu geaccepteerd, dus...

 

Ik ben full time ondernemer vanaf 1 januari 2013! cheer.gif

 

En wat ga ik dan doen (afkomstig uit dit draadje):

 

 

1. Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Ik ben ervan overtuigd dat de dienstverlening van bedrijven en overheden nog beter kan. Makkelijker voor de klant en goedkoper voor de leverancier. Mijn bijdrage is zowel denkkracht als daadkracht voor strategische keuzes, slimmere processen en een efficientere informatievoorziening. Dat doe ik in de vorm van interim management, organisatieadvies en project management.

 

Hoewel ik mijn eigen product ben heeft het bedrijf ook een naam: Inflection. Een inflection point is buigpunt in een curve; bijvoorbeeld waar je een afvlakkende curve door een interventie toch nog verder kunt laten stijgen. Zie ook de curve in mijn logo met de rode punt. En dat is precies wat ik wil betekenen voor het succes van organisaties, of dat nu is uitgedrukt in omzet, winst, of klanttevredenheid.

 

Mijn bedrijfsmodel is gericht op detachering van mezelf bij overheden, semi-overheden, zorg en grotere administratieve organisaties. Ik streef ernaar om meerdere projecten parallel te doen in plaats van fulltime projecten, maar de praktijk moet leren hoe realistisch dat is.

 

Nu was ik al even bezig met de voorbereidingen, maar er moet nog heel wat gebeuren... Gelukkig heb ik weer energie voor tien!

 

(Daar gaan mijn pensioen, ww rechten, fietsenplan, thee van de zaak.... Net mijn laatste kerstpakket opgehaald!)

 

Een hele enge stap, maar ik ga er voor!

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt Josina, Roel, Edo, Bas, Jeroen en Henneke!

 

Vandaag weer een mijlpaal: de laatste papieren met mijn voormalige werkgever getekend en mijn spulletjes ingeleverd: toegangspasje, kastsleutel, telefoon, nog een kapotte telefoon, twee opladers, inlogtoken... maar er een ronkende aanbevelingsbrief en een mooie bos bloemen voor teruggekregen!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het bevalt goed. Laatste kwartaal 2012 (voorbeiding) en eerste kwartaal 2013 (start) was ik er elke dag tot diep in de nacht mee bezig. Zoveel te regelen, uit te zoeken, te netwerken, op projecten te pitchen, opleidingen te regelen enzovoorts... Allemaal onbetaalde uren dus het eerste kwartaal was vooral investeren.

 

Het tweede kwartaal is wat rustiger. Niet rustig, maar rustiger. Tot de zomer ben ik nu ineens meer dan fulltime declarabel en daarnaast nog steeds het een en ander te regelen (administratie, website, nog een opleidinkje, enz). Maar door het declarabele werk kan ik 's nachts lekker slapen, want financiële zorgen zijn er even niet en daar lag ik toch vooraf wel wakker van. Het is natuurlijk wel een risico om als alleenverdiener je baan op te zeggen. Financieel moet ik wel het een en ander overbruggen, want ik heb begin dit jaar veel geïnvesteerd en maak nu al kosten voor de bijvoorbeeld juni terwijl ik de betaling over die maand pas in augustus ontvang, op zijn vroegst.

 

Inhoudelijk doe ik hele leuke klussen en de variatie is fantastisch. Omdat het losse klussen zijn, zorgen opdrachtgevers wel dat ik niet stil kom te zitten. Dat maakt het heel druk en dat heb ik ook graag, maar vermoeiend is het wel ;-) Door het verblijf hotels reis ik niet elke dag en heb ik nog even afgezien van de geplande NS jaarkaart. Ik gebruik nu een NS Businesscard en die werkt sinds kort ook op bijna alle bussen, trams en metros. Netjes een gespecificeerde factuur achteraf, scheelt een hoop administratie. En ik neem de mindset om die hotels als vakantie te zien. Ik boek ook steeds een andere. En elke avond die ik weg ben eet ik in een ander land als het ware (bij de Italiaan, de Turk, de Thai, enzovoorts, haha). Ik maak van de nood een deugd. Heb dit jaar al vaker in een hotel en vliegtuig gezeten als in mijn hele leven daarvoor trouwens...

 

Wat het derde en vierde kwartaal van dit jaar me gaan brengen is nog onbekend, want alle dingen die nu lopen duren tot 1 juli. Maar ik maak me er niet zo'n zorgen meer om. Ik heb begin dit jaar wat ijzers in het vuur gelegd en zie wel wat daarvan terecht komt. Een maandje thuis zou ook niet gek zijn, daar blijft nu het een en ander liggen. Er is nog wat achterstallig schilderwerk te doen... Voorlopig geniet ik echter met volle teugen van mijn luxeprobleem van veel leuk werk.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.