• 0

MKB-zorgen met plezier

Zorgen bij starters ondanks plezier in werk.

Veel nieuwe ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf (MKB) hebben zorgen over de bedrijfsvoering. Niet-tijdige betaling door klanten is het grootste knelpunt. Tekort aan (gekwalificeerd) personeel is na een aantal jaar een nijpend probleem bij starters. Zij steken meer tijd in hun bedrijf. Desondanks is het plezier in het werk niet afgenomen en een meerderheid van de starters ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. Dit blijkt uit onderzoek door EIM

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het ook niet (voor een deel) zo dat de MKB-ondernemer zo in zijn vak verdiept is dat hij daardoor soms de andere kant van de bedrijfsvoering een beetje verwaarloosd? Als ik naar mijzelf kijk kan ik op het gebied van bedrijfsadministratie nog best wel e.e.a. leren, de dooddoener is bij mij: tja, ik ben nou eenmaal techneut, al dat gegoochel met cijfertjes ligt me niet zo, anders was ik wel boekhouder geworden!! Niet goed, maar ik probeer mezelf te verbeteren...

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Papierwerk is van vele starters inderdaad geen hobby. Hiervoor kun je natuurlijk een boekhoudkundig persoon inhuren. Afhankelijk van je bedrijfsomvang kun je kiezen voor 1 dag per week, of 1 dag per maand. Maar je zal altijd voor een goede bedrijfsvoering zelf een x-tal dingen in de gaten moeten houden.

 

Toekomstgericht komt uit het rapport ook naar voren:

In de loop der tijd baart ook de liquiditeitspositie en rendement van de onderneming zorgen. De verzorging van de financiële administratie vormt in de loop van de jaren minder vaak een probleem, maar blijft voor relatief veel ondernemers voor problemen zorgen.

In een artikel hierover van De Zaak kun je naast een sumiere conclusie uit het rapport ook algemene informatie vinden.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.