• 0

eerst een klant, dan produceren ?

Hallo,

 

Hopelijk lukt het mij om met de gegeven uitleg de juiste vraag te stellen?

 

over mezelf

- werknemer

- financieel niet vermogend

- geen ervaring/ kennis in de zakenwereld

- reeds mijn idee gepost in een i-depot envelop

- wou dit eveneens registreren d.m.v. een Benelux-depot voor een tekening of model. Maar denk het beter is om

gewoonweg een grote klant te vinden.

 

Ik hoop echt jullie me kunnen helpen/ informeren bij het volgende. Alle opmerking of verwijzingen naar bestaande onderwerpen zijn welkom.

 

Ik heb een commercieel idee (product) die nog nergens in de wereld te koop/ vinden is. M'n heeft me gezegd het hoogstwaarschijnlijk niet kan gepatenteerd worden. Het is iets gelijkaardigs zoals de alom gekende flippo's. Maar toch eerder een gebruiksvoorwerp. Ik heb reeds enkele stuks klaar. Deze zijn uitgewerkt en klaar voor een presentatie. Ik dacht om b.v. Disney® of Coca-Cola® te contacteren. Om zodoende achteraf met hun 'bestelbon' een geschikte producent te vinden en zo m'n %-tje te pakken.

Ik zou dit alles willen doen in overleg met een advocaat. Toch had ik graag eerst van jullie enkele reacties.

Want ik geloof echt het een mooi en goed idee is. Maar weet niet hoe ik het best tewerk ga.

 

Vriendelijke groetjes

Peter V.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je het beste eens kan gaan praten met een octrooigemachtigde. Deze bieden veelal de mogelijkheid van een vrijblijvend gesprek om de beschermingsmogelijkheden te onderzoeken.

 

Voor zover ik nu kan zien:

1. Het i-depot is van beperkte waarde

2. Uit jouw verhaal is niet duidelijk of het om een model (uiterlijk van een product; te beschermen door een modeldepot) of om een uitvinding (technische realisatie; te beschermen door een octrooi) gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Dag FerLooij,

 

Je had me bijna gemotiveerd om een octrooigemachtigde op te zoeken. Waarvoor mijn dank :) Toch, na nog eens 'alles' te hebben overlopen, heb ik uiteindelijk besloten om rechtstreeks met Coca-Cola® te gaan praten. Lijkt naiëf. Maar de weg naar een octrooi is toch ook niet risicoloos meen ik. Tenslotte is Coca-Cola® toch een v.d. grootste multinationals ter wereld. Wie weet zien ze het even groot als ik en zijn ze zo eerlijk om me dat %-tje te gunnen.

 

Maar de hoofdvragen blijven nu:

 

- wie contacteer ik specifiek voor dergelijk gesprek/ onderwerp ?

- neem ik dan het dichtst gelegen bedrijf of de hoofdzetel in Atlanta ?

- ga ik alleen of met een advocaat ?

- blijf ik 100% eerlijk over wie ik ben en/ of bluf ik maar beter over een eventuele reeds verworven

beschermnig ?

 

Als iemand me hierbij reeds kan helpen, zou dit super zijn !

 

Groetjes Peter V.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

..... en toen werd het stil .....

 

Geen ervaring in de zakenwereld en dan een idee willen slijten aan Coca-Cola in Atlanta: ik denk dat niemand daar iets zinnigs over kan zeggen. Als ondernemer moet je soms eigenwijs zijn, dus probeer het. En als het niet lukt, kun je altijd nog iets 'verstandigs' doen, zoals bijvoorbeeld eens met een aardige ondernemer praten die verstand heeft van promotionele artikelen. Bel Rijkus eens.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk wil je niet helemaal uit de doeken doen, wat je produkt exact is, toch zou ik die investering van twee/drie honderd euro zeker doen en na laten gaan of je het model kunt laten registreren bij BMB. Daarnaast is het ook handig om een flitsende naam, je noemde al flippo's, voor je produkt te registreren.

 

Daarnaast dien je je produkt op een goede manier te presenteren. Een protoype is ook altijd handig, en verdiep je in het produktie proces. Op die manier kun je al een heel eind in de cycle verder komen zonder hier op antwoorden te hoeven wachten.

 

Wat heb je nodig:

 

- prototype

- (merk)naam registreren

- (vorm)ontwerp registreren

- goede presentatie (laten) maken

 

Wie ga je benaderen en welke afdelingshoofden wil je aanspreken:

 

- inventariseren (hoofdkantoor is niet altijd nodig)

- probeer zo veel mogelijk bedrijven in zo kort mogelijk tijd te bezoeken

- bluf niet al te veel, want je tegenspelers hebben over het algemeen een betere hand

- vertel niets wat je niet waar kunt maken

- door zoveel mogelijk binnen zo min mogelijk tijd te bezoeken geeft je ruimte om eventueel te onderhandelen over de prijs

- bezoek holland innovation om je netwerk en kennis uit te breiden

 

En bedenk die tig andere dingen die ik hier niet ga opsommen om je idee aan de man te kunnen krijgen.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.