• 0

Hoe boek ik een verkoop factuur (ontvangen van debiteur)

Beste HL-leden & professionals,

 

Enkele debiteuren van ons sturen een factuur met daarin welk bedrag zij gaan uitbetalen.

 

Wij bieden op enkele sites (partnersite) onze producten die voor een paar dagen staan. Achteraf sturen zij ons de hoeveelheid verkochten goederen en hoeveel zij ons daarvoor gaan uitbetalen. Dit wordt ook daadwerkelijk enkele dagen later uitbetaald.

 

Vraag1: Zou ik deze debiteuren alsnog moeten factureren wat zij ons uit moeten betalen?

Vraag2: Indien het factureren aan die debiteuren niet nodig is, hoe boek ik die 'credit factuur' dan in? (het zelfde als een verkoopfactuur die ik zelf aanmaak?)

 

(op 'Credit factuur' van de partnersite staan het aantal verkochte producten en de prijs per product dat wij krijgen. plus totaal te ontvangen bedrag)

 

In afwachting van jullie reacties. Alles is welkom :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Voor elke situatie kan een andere oplossing zijn. Deze keuze is mede afhankelijk van je softwarepakket en de uitkomst (tav BTW).

 

Echter ik verwerk het op de volgende manier.

Maak een extra BTW code aan (verkoop bij inkoopfacturen). (als dat niet nodig is, dan niet)

Boek de factuur in de inkoopboek.

Gebruik de normale omzetrekening, echter met de andere BTW code en boek die negatief in.

Boek de kosten in met de normale voorbelastingcode.

 

Sla op en kijk hoe de BTW code eruit komt te zien.

Dat is 1 mogelijkheid, ik vind het belangrijk om de omzet en kosten uit elkaar te houden en de BTW aangifte goed te hebben. Ik heb echter dezelfde boeking bij een accountantskantoor zien salderen op de BTW code van voorbelasting. Dit om aan te geven dat er vele mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.