Ik wil over een paar dagen mijn eerste fiscale jaar afsluiten en loop nu tegen de volgende vragen aan:
[*]Ik heb een koopwoning die ik ook gebruik als kantoor. Ik heb daarnaast een UPC abonnement met internet, onbeperkt telefoon en TV. De telefoon wordt alleen zakelijk gebruikt internet gemengt en TV prive. Kan een deel van deze kosten als zakelijk worden gezien? En maak het nog uit of de onderneming een BV is? De kosten blijven onder €4000
[*]Ik heb klanten die orders plaatsen van circa 1500 euro. Ze betalen bij bestelling de helft aan. Na levering (2 mnd later) betalen ze het restant en krijg ik ook een rekening voor de order van mijn toeleveranciers. Ik heb nu een aantal facturen uitgestuurd die voor de helft zijn aanbetaald, maar nog niet zijn geleverd ook heb ik de rekening van de toeleverancier voor facturen nog niet ontvangen. Hoe kan ik deze facturen nu het beste boeken? Het liefst laat ik de winst in 2013 vallen? Kan ik de aanbetaling bijvoorbeeld boeken als vooruitontvangen bedragen en de omzet pas boeken als de klus daadwerkelijk is uitgevoerd? En hoe ga ik daarnaast om met de BTW in dit aspect? ( ik zit nog op factuurstesel)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Erik Schoor
Erik Schoor
Beste mensen,
Ik wil over een paar dagen mijn eerste fiscale jaar afsluiten en loop nu tegen de volgende vragen aan:
[*]Ik heb een koopwoning die ik ook gebruik als kantoor. Ik heb daarnaast een UPC abonnement met internet, onbeperkt telefoon en TV. De telefoon wordt alleen zakelijk gebruikt internet gemengt en TV prive. Kan een deel van deze kosten als zakelijk worden gezien? En maak het nog uit of de onderneming een BV is? De kosten blijven onder €4000
[*]Ik heb klanten die orders plaatsen van circa 1500 euro. Ze betalen bij bestelling de helft aan. Na levering (2 mnd later) betalen ze het restant en krijg ik ook een rekening voor de order van mijn toeleveranciers. Ik heb nu een aantal facturen uitgestuurd die voor de helft zijn aanbetaald, maar nog niet zijn geleverd ook heb ik de rekening van de toeleverancier voor facturen nog niet ontvangen. Hoe kan ik deze facturen nu het beste boeken? Het liefst laat ik de winst in 2013 vallen? Kan ik de aanbetaling bijvoorbeeld boeken als vooruitontvangen bedragen en de omzet pas boeken als de klus daadwerkelijk is uitgevoerd? En hoe ga ik daarnaast om met de BTW in dit aspect? ( ik zit nog op factuurstesel)
Met vriendelijk groet,
Erik Schoor
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39647-vooruitontvangen-bedragen-en-zakelijk-kosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag