kreeft1982 Geplaatst: 1 januari 2013 kreeft1982 8 0 Geplaatst: 1 januari 2013 Hallo iedereen, Eingelijk vind ik het een beetje lastig om deze vraag te stellen daar er al zoveel topics over lopen. Maar juist door de hoeveelheid info en toch wel tegenstrijdige berichten kies ik er voor mijn vragen in een nieuw topic te posten. Door het lezen van de oude topics heb ik inmiddels meer vragen dan voordat ik begon te googlen en dit forum vond. Ik heb een eenmanszaak en ben ondernemer voor de BTW en IB. Nu wil ik graag een auto op grijs kenteken aanschaffen en twijfel ik wat de beste constructie voor mij is. Hier onder staan de gegevens van de auto waar ik aan zit te denken etc. Ps. ik zit zelf in belastingschaal 33.60 (prive + bedrijf) Opel Astra VAN 1.7CDTI diesel Totaal KM Pj: 30000 waarvan prive: 26000 waarvan zakelijk: 4000 Aanschaf prijs excl. BTW: 4.949 BTW aanschaf: 1039 Afschrijving per jaar: 862 ((4949-1500)/4) Wat zouden jullie in het bovenstaande plaatje aanraden? Alvast mijn dank! Link naar reactie
0 Bazzio Geplaatst: 1 januari 2013 Bazzio 1,7k 1 105 Geplaatst: 1 januari 2013 Ik b3n geen expert op dit gebied, maar het aandeel zakelijke kilometers lijkt mij nogal laag? Volgens mij moet je dan op een behoorlijke bijtelling rekenen. "zoek het maar uit" Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 1 januari 2013 Joost Rietveld Moderator 22,7k 80 2314 Geplaatst: 1 januari 2013 van welk bouwjaar is de Opel? DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
kreeft1982
kreeft1982
Hallo iedereen,
Eingelijk vind ik het een beetje lastig om deze vraag te stellen daar er al zoveel topics over lopen.
Maar juist door de hoeveelheid info en toch wel tegenstrijdige berichten kies ik er voor mijn vragen in een nieuw topic te posten.
Door het lezen van de oude topics heb ik inmiddels meer vragen dan voordat ik begon te googlen en dit forum vond.
Ik heb een eenmanszaak en ben ondernemer voor de BTW en IB.
Nu wil ik graag een auto op grijs kenteken aanschaffen en twijfel ik wat de beste constructie voor mij is.
Hier onder staan de gegevens van de auto waar ik aan zit te denken etc.
Ps. ik zit zelf in belastingschaal 33.60 (prive + bedrijf)
Opel Astra VAN 1.7CDTI diesel
Totaal KM Pj: 30000
waarvan prive: 26000
waarvan zakelijk: 4000
Aanschaf prijs excl. BTW: 4.949
BTW aanschaf: 1039
Afschrijving per jaar: 862 ((4949-1500)/4)
Wat zouden jullie in het bovenstaande plaatje aanraden?
Alvast mijn dank!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag