• 0

Webshop verkopen

Beste,

 

Sinds 2 jaar beschik ik over een webwinkel in Xenon Verlichting, alleen door diverse andere projecten beschik ik niet meer over voldoende tijd om deze webshop nog langer bij te houden. Dit is de reden waarom ik deze webshop wens te verkopen, verder rankt de website nogsteeds uitstekend in Google en trekt dagelijks bestellingen binnen.

 

Deze webshop beschikt over een omzet van +/- €37.000, de webshop heb ik reeds geplaatst op fora zoals Sitedeals.nl, TBforum.nl e.d. Alleen hier was geen interesse.

 

Nu vroeg ik mij af, wat zijn de serieuzere / professionele websites om een webshop te verkopen?

 

 

 

modedit: link naar site is niet relavant voor de vraag dus verwijderd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Marktplaats of autobladenfora? Het is ook maar net wat voor prijs je aan een webshop met deze omzet hangt. Partijen voor wie deze interessant zou kunnen zijn, kun je ook zelf benaderen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Marktplaats of autobladenfora? Het is ook maar net wat voor prijs je aan een webshop met deze omzet hangt. Partijen voor wie deze interessant zou kunnen zijn, kun je ook zelf benaderen.

 

Groet,

 

Highio

Aangezien momenteel diverse andere projecten lopen, hebben we een richtprijs van €30.000,-. Dit is 1,5 keer de jaarwinst, dit lijkt me dan een alleszins redelijk bod. Of zie ik dit misschien verkeerd?

 

Concurrenten heb ik reeds benaderd, de genoemde fora zal ik eens bekijken. Bedankt voor uw antwoord.

 

Verder denk ik dat potentiele kopers meer geinteresseerd zijn in de winst dan in de omzet. Omzet zegt namelijk niet zoveel.

Dit zette ik voorheen niet in mijn advertenties, dit pas bij serieuze interesse. Zal dit vermelden bij de advertentie, ook bedankt voor uw antwoord.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Yannick,

 

In de eerste plaats zou ik je willen adviseren om op andere openbare fora geen negatieve uitlatingen te doen over groepen mensen waaraan je een product probeert te verkopen. Potentiële kopers zullen dat niet leuk vinden.

 

Wat je wel zou kunnen doen is een profiel maken van de potentiële koper van jouw webshop zodat je eter in staat bent te onderzoeken waar personen met dat profiel zich bevinden. In het geval van Xenon zou je dus ook bijvoorbeeld kunnen denken aan bestaande webshops van automaterialen die acquisitie van jouw shop als aanvulling op hun assortiment goed kunnen gebruiken. Je kan hen aanschrijven. Je loopt hiermee gelijk 'het risico' dat zij binnen hun netwerk weer mensen kennen die wellicht geïnteresseerd zijn.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Yannick,

 

In de eerste plaats zou ik je willen adviseren om op andere openbare fora geen negatieve uitlatingen te doen over groepen mensen waaraan je een product probeert te verkopen. Potentiële kopers zullen dat niet leuk vinden.

 

Wat je wel zou kunnen doen is een profiel maken van de potentiële koper van jouw webshop zodat je eter in staat bent te onderzoeken waar personen met dat profiel zich bevinden. In het geval van Xenon zou je dus ook bijvoorbeeld kunnen denken aan bestaande webshops van automaterialen die acquisitie van jouw shop als aanvulling op hun assortiment goed kunnen gebruiken. Je kan hen aanschrijven. Je loopt hiermee gelijk 'het risico' dat zij binnen hun netwerk weer mensen kennen die wellicht geïnteresseerd zijn.

 

Succes!

Bedankt voor uw reactie, heb het advies direct opgevolgd.

 

mails met basis-informatie heb ik reeds toegezonden, zal binnenkort nabellen of eventuele interesse aanwezig is.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.