Het draait bij Google Adwords campagnes vooral om relevantie. Hoe relevanter de inhoud van de advertentie hoe beter deze aan kan sluiten bij de opgegeven zoekwoorden en hoe beter de ROI kan worden geoptimaliseerd.
Zo bestaat de advertentie uit een titel, een beschrijving en een domeinnaam. Probeer alle zaken zo relevant mogelijk af te stemmen op het achterliggende product / de achterliggende dienst. Volledige relevantie zal immers ook zorgen voor zo min mogelijk clicks op de advertentie door leads die niet precies op zoek zijn naar het achterliggende product / de achterliggende dienst.
Mijn advies is dan ook niet alleen te letten op de zoekwoorden en uitsluitingswoorden maar ook te zorgen dat wanneer Google je advertentie laat zien de kans op een click door een niet relevante lead zo klein mogelijk is. Maximale relevantie dus waarbij eventueel gebruik wordt gemaakt van een beschrijvende domeinnaam in de advertentie die exact het product / de dienst beschrijft die wordt aangeboden achter de advertentie want hiermee kan je het verschil maken t.o.v. de concurrentie. Deze domeinnaam kan worden geforward naar de landingpage van het demografische deel van het product / de dienst.
Het voordeel van het gebruik van een beschrijvende domeinnaam is uiteraard maximale relevantie van de advertentie, het voorkomen van zo veel mogelijk clicks door irrelevante leads, het reduceren van de ppc-kosten en het maximaal uitstralen van vertrouwen aan de relevante leads.
Succes!
Tim
DOMAINleads