dirk vn Geplaatst: 31 januari 2013 dirk vn 87 2 Geplaatst: 31 januari 2013 Momenteel is mijn structuur van de adressen in mijn webshop zo: adres, map, supmap, (evt. nog een supmap), en dan naam van artikel. Nu heb ik me laten wijsmaken door iemand dat de structuur van een adres voor een artikel veel beter zou zijn voor de vindbaarheid: adres/naam artikel. Om dit even te verduidelijken met een artikel: nu is deze te vinden bv. in: www.webshop. com/dames/broeken/spijkerbroek en volgend iemand anders zou het voor de SEO dus beter zijn dat het artikel te vinden zou zijn op: www.webshop. com/spijkerbroek De vraag is, klopt dit? Is dit beter voor google vindbaarheid of niet? Want dan is de structuur toch zoek? Link naar reactie
1 Frans Sijtsma Geplaatst: 31 januari 2013 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 31 januari 2013 Aardig stukje op seomoz hierover, Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
0 dirk vn Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur dirk vn 87 2 Geplaatst: 31 januari 2013 interessant stukje Frans. Dus als ik het goed begrijp kan ik best alles laten zoals het is ( adres webshop/map/supmap/artikel), maar mijn nieuwe artikelen het best opslaan als structuur: (adres webshop/artikel) Of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik zal je een praktijvoorbeeld geven: een artikel dat al reeds aanwezig was in de shop http://{verwijderd} ik heb deze nu ook in andere kleuren binnen en heb deze als url gegeven: http://{verwijderd} Ze zitten beide in dezelfde map in de webshop, dus hetzelfde pad {verwijderd} P.S: zal deze adressen terug verwijderen nadien, maar tis maar om een praktijvoorbeeld aan te halen edit: done Link naar reactie
0 Olaf Lederer Geplaatst: 1 februari 2013 Olaf Lederer 30 2 Geplaatst: 1 februari 2013 Zeker is de URL met submappen aan te raden, dit soort structuur is erg belangrijk vooral bij grotere sites. Hoe zal Google anders weten wat de secties/categorieën zijn? Wanneer je variaties hebt (kleuren etc.) hebt, moet je ervoor zorgen dat deze een canonical link tag krijgen: http://googlewebmastercentral.blogspot.nl/2009/02/specify-your-canonical.html Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel. Link naar reactie
0 Edwin85 Geplaatst: 1 februari 2013 Edwin85 71 1 Geplaatst: 1 februari 2013 Als ik jou was zal ik mijzelf niets laten "wijsmaken" en zeker niet op het gebied van SEO. "moeten" bestaat niet en logisch nadenken is het allerbelangrijkste. Zolang jij in je achterhoofd houdt "kan google gemakkelijk zien waar deze pagina over gaat" dan komt het allemaal goed. Een duidelijke url kan hierin een rol spelen, net zoals de content op de pagina, titel, kopjes, links, alt tags, duidelijke html code, zoekwoorden keuze, populariteit, externe links etc. Om antwoord te geven op je vraag: Jouw huidige structuur met submappen is heel goed en daar zou ik niets aan veranderen. http://www.intemarketing.nl (Alles over Marketing) http://www.linkedin.com/pub/dir/edwin/muilwijk Link naar reactie
0 trolink Geplaatst: 1 februari 2013 trolink 212 12 Geplaatst: 1 februari 2013 "kan google gemakkelijk zien waar deze pagina over gaat" of net even anders: Kan de bezoeker gemakkelijk zien waar deze pagina over gaat. Dan volgt Google vanzelf. Link naar reactie
0 dirk vn Geplaatst: 1 februari 2013 Auteur dirk vn 87 2 Geplaatst: 1 februari 2013 Als ik jou was zal ik mijzelf niets laten "wijsmaken" en zeker niet op het gebied van SEO. Die iemand was iemand op de webshop vakdagen die me een nieuwe website wilde verkopen, en één van zijn argumenten was dat de structuur van de url (dus met submappen) niet deugde voor de vindbaarheid op google. Nochtans sta ik met veel zoekwoorden op de eerste plaats in google, maar toch bracht hij me aan het twijfelen. Ik heb nu enkele nieuwe artikelen die structuur gegeven, maar dat is natuurlijk wel zo terug aangepast. Link naar reactie
0 DomainLeads.net Geplaatst: 1 februari 2013 DomainLeads.net 17 0 Geplaatst: 1 februari 2013 Hoi Dirk, Het advies in je achterhoofd houdende gewoon testen wat voor jou het beste werkt. Het feit dat je al op meerdere zoekwoorden op nummer 1 staat geeft al aan dat je het nu zeker niet verkeerd doet. Test een aantal zaken maar neem geen risico ten aanzien van je nummer 1 posities want je kan daar meer verliezen dan winnen. Succes! Autowassen zonder water Eco Green Auto Clean referenties Link naar reactie
0 Water Geplaatst: 4 februari 2013 Water 18 0 Geplaatst: 4 februari 2013 Buiten het feit dat het niet beter is voor je SEO, zou ik er zeker afblijven. Ik heb het 1x gedaan en kan zeggen: nooit meer!! Informatie over het eiwitdieet Eiwit dieet producten Kennismodule gezondheid Natuurlijke producten voor uw gezondheid Link naar reactie
dirk vn
dirk vn
Momenteel is mijn structuur van de adressen in mijn webshop zo:
adres, map, supmap, (evt. nog een supmap), en dan naam van artikel.
Nu heb ik me laten wijsmaken door iemand dat de structuur van een adres voor een artikel veel beter zou zijn voor de vindbaarheid:
adres/naam artikel.
Om dit even te verduidelijken met een artikel: nu is deze te vinden bv. in:
www.webshop. com/dames/broeken/spijkerbroek
en volgend iemand anders zou het voor de SEO dus beter zijn dat het artikel te vinden zou zijn op:
www.webshop. com/spijkerbroek
De vraag is, klopt dit? Is dit beter voor google vindbaarheid of niet?
Want dan is de structuur toch zoek?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag