• 0

Tips voor het benaderen van lokale winkels met een innovatief concept!

Ben al een heel eind met het bouwen van een nieuw concept (technisch product) voor lokale winkels.

 

Ik ben er van overtuigd dat dit concept winkels kan helpen innoveren. Wat ik zelf zie als een must in deze tijd (webwinkels, lagere uitgaven klanten etc.). Wel weet ik dat deze branche vaak heel lastig te overtuigen kan zijn voor het samenwerken/aanschaffen van nieuwe ideeën(Zowel bij eenmanszaken als winkelketens).

 

Ook ben ik jong dus dat zal dit nadelen/voordelen kunnen hebben. Graag hoor ik tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet wat jij verstaat onder een 'technisch product' maar de gemiddelde winkelier is al volledig geautomatiseerd, ook de zelfstandige! Afhankelijk van wat de innovatie inhoudt (info ontbreekt) denk ik dat je meer kans maakt bij hoofdkantoren van franchiseketens of bij ontwerpers van kassa-systemen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hendrikc,

 

Gewoon toch een paar winkels benaderen als je concept klaar is en gebruikt kan worden. Je zal daar in ieder geval een goed beeld krijgen van wat de winkeliers ervan vinden, hoe je het product nog beter kan optimaliseren en wat je de volgende keer toch beter anders kan doen. En wie weet eindig je toch met een resultaat dat je van te voren niet had verwacht.

 

Mijn advies dus: gewoon doen!

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Een beroemde HL-er (Jeroen Bakker) gebruikte vaak de term release early , release often.

 

Weliswaar ging dat over websites en aanverwant maar ik denk dat het voor jou ook geldt

 

ALs hierboven geschetst: Zoek de interactie met een klein deel van je doelgroep, pas je product aan, en zoek weer de dialoog

Net zolang tot jij en zij tevreden en enthousiast zijn

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.