• 0

65 +gewerkt

beste ondernemers,

Ik ben ondernemer in de haven sector

Ik heb verleden jaar een 65 plusser aan het werk gehad zonder contract en op 0 uur basis

Die is per dag betaald, 165 dagen alle verplichtingen voldaan

Is geen vakantie geld of dagen betaald .

wat kan ik nog meer verwachten

in afwachting P.J

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Beste Joop,

 

Je bent summier in jouw verhaal, ik weet bijvoorbeeld niet of er een CAO van toepassing is, maar in grote lijnen kan het hier op neerkomen:

 

[*]De werknemer heeft een arbeidsovereenkomst met jou, los van het feit of dit op papier staat of niet;

[*]Gezien het feit dat er geen arbeidsovereenkomst op papier is vastgelegd is het een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd - de werknemer is dus niet uit dienst tenzij de arbeidsovereenkomst op een correcte manier beëindigd is (toestemming UWV of ontbinding door kantonrechter). Vermoedelijk is de werknemer nu dus nog in dienst bij jou;

[*]Contract op 0-uren basis is maar tijdelijk relevant. Na drie maanden gewerkt te hebben op oproepbasis kan de werknemer ervan uitgaan dat de arbeidsovereenkomst de omvang heeft van de gemiddelde werktijd in de voorgaande drie maanden. Dus als de werknemer in oktober tot en met december gemiddeld 30 uur in de week heeft gewerkt is dat de omvang van de arbeidsovereenkomst;

[*]Iedere werknemer heeft recht op minimaal 8% vakantiebijslag, deze werknemer dus ook;

[*]Iedere werknemer heeft in ieder geval recht op wettelijke vakantiedagen, deze werknemer dus ook;

[*]De laatste twee punten impliceren dat nog niet aan alle veplichtingen is voldaan...

 

Juridisch gezien vermoed ik dat je met een werknemer opgezadeld zit die nog het nodige te vorderen heeft, dat was volgens mij het laatste wat je wilde... Laat iemand met kennis van zaken hier goed naar kijken om te bezien hoe de schade beperkt kan worden.

 

Waarom heb je dit op deze manier aangepakt? Het is een potentieel juridisch slangennest waar je met beide benen in bent gaan staan. Het inzetten van deze man als uitzendkracht had je bijvoorbeeld veel meer flexibiliteit gegeven.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.