• 0

Particulier krijgt opdracht - Vraagt mij om factuur naar opdrachtgever

Beste HL'ers,

 

Ik zit met het volgende vraagstuk:

 

Particulier gaat een opdracht (ontwikkelen softwareapplicatie) voor een bedrijf in Duitsland uitvoeren. Opdrachtnemer verwacht dat het Duitse bedrijf een officiële factuur wilt hebben. Nu is mij gevraagd of ik deze factuur vanuit mijn bedrijf wil versturen. Middels een IB 47 formulier kan ik vervolgens (een deel van) het bedrag aan de particulier overmaken.

 

Nu heb ik de volgende vragen:

 

- Is deze opzet überhaupt toegestaan?

- Kan deze opzet als een dienstbetrekking worden gezien (met bijbehorende afdracht van premies e.d.)?

- Welke andere opties zijn er?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

 

www.BigBossMedia.nl - Website-exploitatie en zoekmachineoptimalisatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een particulier kan ook een factuur sturen.

 

Een factuur is een document dat een betalingsverplichting van een klant aan een leverancier weergeeft.

 

Dus als hij in Word netjes opschrijft wat ie heeft gedaan en zich houdt aan de factuurvereisten dan is er volgens mij weinig aan de hand.

 

Weet niet wat de omvang is, maar lijkt me wel dat als dit enige omvang heeft hij beter een BTW nummer kan aanvragen en naar de kvk kan stappen. Als het eenmalig is, dan zal er geen haan om kraaien denk ik.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

aparte constructie. Heb het idee dat jij hiervoor gebruikt wordt omdat je een bedrijf hebt. Heb geen idee wat je er aan overhoudt maar hoe zit het met aansprakelijkheid? Is dat Duitse bedrijf op de hoogte van deze constructie en ben jij voor hun de hoofdaannemer? heb je een contract met die particulier?

 

Een (fictief) dienstverband heb je soms sneller dan je denkt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.