Ik merk dat onze klanten afhaken na een bestelling in onze webshop. Daarnaast krijg ik er ook regelmatig vragen over.
Het betreft het volgende:
Veel van onze klanten kiezen voor een storting/overboeking als betaalwijze. Onze PSP Docdata stuurt dan netjes een email met de betalingsgegevens. Echter, in deze betalingsgevens staat dan vervolgens dat men het bedrag moet over maken naar een rekeningnummer van de Deutsche Bank. En dat veroorzaakt wantrouwen, aangezien wij een normaal nederlands bedrijf zijn.
Met Docdata heb ik daarover contact opgenomen. Het blijkt dat het idd gaat om een rekeningnummer bij de Deutsche bank.
Men is ook niet voornemens om er iets aan te doen en ik was de eerste die erover klaagde.
Het is welliswaar een nederlands rekeningnr, dus men hoeft nog niet met IBANs en dergelijke te knutselen, maar onze klanten verwachten toch gewoon een ING, ABN, RABO of andere nederlandse bank om de betaling naar te storten. Klanten die erover bellen kunnen we het wel uitleggen, maar de klanten die niet bellen die zijn we gewoon kwijt.
Heb ik hier een punt? Van docdata mag ik, als 'full service e-commerce company' toch wel verwachten daarover na te denken en gewoon een rekening aan te houden bij een traditionele nederlandse bank.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Devlinx
Devlinx
Ik merk dat onze klanten afhaken na een bestelling in onze webshop. Daarnaast krijg ik er ook regelmatig vragen over.
Het betreft het volgende:
Veel van onze klanten kiezen voor een storting/overboeking als betaalwijze. Onze PSP Docdata stuurt dan netjes een email met de betalingsgegevens. Echter, in deze betalingsgevens staat dan vervolgens dat men het bedrag moet over maken naar een rekeningnummer van de Deutsche Bank. En dat veroorzaakt wantrouwen, aangezien wij een normaal nederlands bedrijf zijn.
Met Docdata heb ik daarover contact opgenomen. Het blijkt dat het idd gaat om een rekeningnummer bij de Deutsche bank.
Men is ook niet voornemens om er iets aan te doen en ik was de eerste die erover klaagde.
Het is welliswaar een nederlands rekeningnr, dus men hoeft nog niet met IBANs en dergelijke te knutselen, maar onze klanten verwachten toch gewoon een ING, ABN, RABO of andere nederlandse bank om de betaling naar te storten. Klanten die erover bellen kunnen we het wel uitleggen, maar de klanten die niet bellen die zijn we gewoon kwijt.
Heb ik hier een punt? Van docdata mag ik, als 'full service e-commerce company' toch wel verwachten daarover na te denken en gewoon een rekening aan te houden bij een traditionele nederlandse bank.
Gr
Devlinx
Suscipere et finire
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39979-buitenlandse-bank-voor-natioanle-betalingen-bij-e-commerce-psp/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag