• 0

Slashdot een betaalde versie?

Webwereld vermelde in het artikel "slashdot begint betaalde, bannervrije versie" http://www.webwereld.nl/nieuws/10443.phtml dat slashdot niet meer zonder de grotere bannervarianten kon leven.

 

Ik vindt dat er een aantal interessante dingen besproken worden:

 

1. een abbonement gebasseerd op pageviews? (hoe zit dat met refreshen van pagina's?)

2. betaling via paypal!? (toen ik die jongens voor het eerst zag dacht ik al... WOW, dat wil ik ook!)

3. het klimaat op het Internet... slashdot zijn toch altijd de rebels geweest... nu moeten ze toegeven aan het verslechterende klimaat...

 

Is dit goed? Is dit slecht? Waar gaat het betaalde Internet naartoe? Gaat het "betaalde Internet" overleven? Een ding is zeker, Internet is en blijft een ontzettend spannende tak om in te ondernemen.

 

Durft iemand een voorspelling te doen?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Durft iemand een voorspelling te doen?

Ik hoop het niet want het lijkt mij op dit moment erg moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen. Als ik me er toch aan waag komt het neer op een soort van 'Nornalisering' van de markt. Uiteindelijk wordt het internet een volwaardig onderdeel van onze consumptiemaatschappij waar mensen kunnen kopen en verkopen zonder de extra ballast van een fysieke winkel. Iets wat voor de consument (ook op internet  ::)) gunstig is.

Technisch is het goed bij te houden welke pagina's een bezoeker bezoekt, dus als ie de Euro informatie (http://www.dreamstart.nl/dreamson/index.php?axis_id=14&kobjects_id=273) op de dreamstartsite wil zien kan je makkelijk bepalen voor welke pagina betaald is, nl [tt]axis_id=14&kobjects_id=273[/tt].

Paypal is inderdaad stoer. Hier voor het eerst van gehoord, en misschien

WOW, dat wil ik ook!
we zijn het nu intern aan het bespreken. Wellicht is dit een goeie vervanging voor het dure en weinig flexibele Bibit wat we nu gebruiken.

Enneh, als het binnen de perken blijft betaal ik graag voor slashdot (en voor andere sites die mij van nut zijn) Of laat ik het iets anders stellen. Als bijvoorbeeld http://sourceforge.net/ een beetje geld wil verdienen om haar webserver te betalen, of als de OpenBSD ontwikkelaars geld willen verdienen door cd 's te verkopen vind ik dat dat een prima zaak. Het in stand houden van een pagina of project waar je profijt van hebt, als bedrijf of als particulier, kan geen misser zijn. Wel vind ik dat de werkgever/het bedrijf moet betalen voor bijvoorbeeld een dusdanig abbonnement moet betalen, maar dat vecht je maar met je werkgever uit.

 

Ik vind eigenlijk ook niet dat je moet spreken van een verslechterend klimaat. Het is denk ik meer een volwassenwording van het medium. Uiteindelijk kan het internet alleen maar stand houden als er geld verdiend kan worden, en dat moet door abbonnementen of reclame. Zie ook de tijdschriften en kranten in de 'oude' economie. Die kunnen ook maar op deze manieren overleven, door inkomsten te hebben. Wat dat betreft verschilt de oude niks van de nieuwe economie ...

Toch maar een voorspelling: het gebruik van internet als marktplaats zal toenemen, en mensen gaan er (met plezier) voor betalen!

Wouter

--

"Two of the most famous products of Berkeley are LSD and BSD. I don't think that this is a coincidence"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.