• 0

aanvragen van vergunningen

In Amsterdam wil ik een bedrijf beginnen waar ik een vergunning voor moet hebben. Om die aanvraag te kunnen indienen, is de voorwaarde wel dat ik een uittreksel van de KvK heb, een soort van

huurovereenkomst hebben, enz..

 

Het houdt dan in dat ik voor alle kosten moet opdraaien en zowat een huurovereenkomst heb, terwijl ik niet eens zeker weet of ik wel in aanmerking kom voor die vergunning.

Wat is in dit geval de slimste zet? Kan je inzage hebben of ik sowieso in aanmerking kan komen? Of is het een grote gok wat ik dan moet nemen?

 

???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kip of ei? Vergunningvoorwaarden kunnen het soms erg moeilijk maken. Om wat voor aanvraag gaat het? In zijn algemeenheid adviseer ik je om bij de (deel)gemeente een persoonlijk gesprek met de betrokken ambtenaar aan te vragen. In zo’n gesprek kun je enerzijds informatie inwinnen en anderzijds (waar nodig en mogelijk) begrip kweken voor jouw persoonlijke situatie. De ervaring leert dat ambtenaren na een persoonlijke kennismaking ook net even wat meer voor je kunnen betekenen bij de behandeling van de aanvraag.

 

Uiteraard is het ook zinvol om in een huurovereenkomst een ontbindende voorwaarde op te laten nemen.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.