• 0

Leveranciers

Allereerst wilde ik even kwijt dat ik dit forum nu al een tijdje bezoek en wil mijn complimenten geven aan iedereen die ervoor zorgen datdit forum zo super veel informatie bevat voor (vooral) startende ondernemers. Ik zelf loop al een tijdje met een plan rond en ben nu aan het uitzoeken of dit haalbaar is of niet.

 

Ik heb wat vragen, waarop sommige hier misschien wel het antwoord op weten.Graag verneem ik die.

 

1.) ik loop met het idee een snookercentrum te beginnen, waar zoek ik mijn leveranciers voor drank en eten. Sommige zeggen dat je in het begin je handel bij bijv. de makro moet kopen, lekker goedkoop en gemakkelijk. Delen jullie deze mening ?

Waar anders kan ik terecht voor leveranciers van drank en eten voor mijn gelegenheid.

2.) Waar kan ik het beste terecht voor mijn inventaris, speeltafels alsmede de rest van het interieur (stoelen enzo.)

Is het een kwestie van winkels op het internet 'bezoeken' of moeten we echt bij de hele grote leveranciers voor horeca gelegenheden zijn

 

Hopelijk kunnen jullie mij alvast op weg helpen ,met deze vragen.

Andere tips/adviezen worden zeer op prijs gesteld.

 

Groeten,

Kevin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Makro is lang niet altijd goedkoop en vergeet niet dat je de handel daar zelf afhaalt en dus tijd aan kwijt bent.

Ga op zoek naar een leverancier die voor de deur aflevert.

Bij de KvK hebben zij wel adressen voor je.

 

Voor inventaris kun je ook eens op bv marktplaats kijken tussen inventarissen.

 

Laat mensen ook weten wat je zoekt , heel vaak kom je zo aan leuke adressen.

 

Merkava

Link naar reactie
  • 0

Waar anders kan ik terecht voor leveranciers van drank en eten voor mijn gelegenheid.

 

Gouden Gids (zojuist overgenomen) Sectie grootverbruik / groothandels en je zult o.a. nog de Sligro / DeliXL etc. vinden.

 

Waar kan ik het beste terecht voor mijn inventaris, speeltafels alsmede de rest van het interieur (stoelen enzo.)

 

wederom Gouden Gids Sectie interieur. enzo. Ook zijn er aanbieders van lease trajecten voor dit soort gelegenheden. Denk hierbij vooral aan exploitanten van o.a. speelautomaten die ook pool, snooker en voetbal tafels in hun assortiment hebben. Daarnaast zijn er ook groothandels die 2de hands inventarissen verkopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar anders kan ik terecht voor leveranciers van drank en eten voor mijn gelegenheid?

 

neem ook eens contact op met een drankengroothandel bij je in de buurt. die hebben vaak naast drank ook etenswaren voor de horeca-branche. vaak zijn de prijzen lager en bezorgen ze de spullen. de gouden gids geeft resultaten als je zoekt naar dranken in je vestigingsplaats.

Link naar reactie
  • 0

Makro is lang niet altijd goedkoop en vergeet niet dat je de handel daar zelf afhaalt en dus tijd aan kwijt bent.

Ga op zoek naar een leverancier die voor de deur aflevert.

Bij de KvK hebben zij wel adressen voor je.

 

Voor inventaris kun je ook eens op bv marktplaats kijken tussen inventarissen.

 

Laat mensen ook weten wat je zoekt , heel vaak kom je zo aan leuke adressen.

 

Merkava

 

Thanks Merkava.

Ik zat te denken aan de reguliere drank en eten in zo'n gelegenheid.

denk aan: frisdrank, alcohol en non alcoholische drank, simpele keuken (tosti, broodje ham, kaas, kroket).

Wat betreft inventaris: eigenlijk de gehele inrichting, van de snookertafels/poolafels tot en met de vloerbedekking.

 

Ik hoef toch niet bij bijvoorbeeld Liptonice (ice-tea) langs en bij coca-cola enzo. Er zijn neem ik aan toch leveranciers die je zo'n beetje alles kunnen leveren.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Kevin.

 

Heineken is een zeer grote horeca leverancier van vanalles en nog wat op drankgebied. Bieren, frisdranken, wijnen, sterke dranken etc.

 

Kijk eens op http://www.heinekenbrouwerijen.nl/ , dit is de B2B site van heineken.

 

Of informeer eens bij interbrew. Vaak hebben ze acties voor cafe's als je bijvoorbeeld hun bier afneemt, huur je er een tapinstallatie gratis bij. Vooral Jupiler is bezig een flink marktaandeel te krijgen, dus daar zou je eens bij moeten kijken.

 

Jij zult vooral drank inkopen, eten zal denk ik wat minder zijn in een poolcentrum en zou je dus bij de Makro of Sligro in kunnen kopen (ik denk dat sligro meer geschikt is voor horeca dan makro)

 

Wat betreft je inventaris, dat hangt af van je wensen. Is tweedehands genoeg of wil je alles helemaal nieuw en design? Er wordt heel veel tweedehands aangeboden van barren, tapinstallaties etc.

 

De pooltafels kun je huren bij piere de jong in Breda telefoon: 076-5224855. Op deze link staat hun volledige contactinformatie: http://www.horecaplanet.nl/horecaplanet/hpdata.nsf/0/ac058d5f253a30dfc12568bf006014fc?OpenDocument

Link naar reactie
  • 0

Ook toevallig....deed ik gisteren toen ik een patatje ging halen.

Denk je wat die gast achter de toonbar zegt ?

"Dat zoek je zelf maar uit, straks begin je hier aan de overkant

een toko en ben ik mijn klanten kwijt".

Ik zei dat ik iets heel anders wilde beginnen maar dat wilde hij

maar niet geloven.

 

Mocht iemand een goede leverancier voor non-food en food hebben

dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie
  • 0

Zoals je misschien al gezien hebt, kun op op http://www.horecaplanet.nl/ een berg aan informatie vinden van alles wat ook maar een beetje met horeca te maken heeft. Ga daar eens rondkijken. Als niemand je kan helpen, weet ik nog wel mensen in de horeca voor je.

 

Had al diverse sites bezocht maar deze nog niet. Thanks.

En bedant voor het aanbod. Ik ga even op onderzoek, en anders kom ik

zeker nog een keer bij je terug.

Nogmaals dank.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.