• 0

Verhuizen naar Engeland

Beste forumleden,

 

Ik werk als ZZPer (eenmanszaak) in Nederland (en heb soms ook klanten uit Belgie of Duitsland). Het zit eraan te komen dat mijn partner een baan krijgt aangeboden in Engeland. Het is dus een optie (en het ligt ook voor de hand) dat ik me ook in Engeland ga vestigen.

 

Het zal wel even duren totdat ik ook in Engeland voldoende nieuwe klanten (ofwel omzet) heb en vroeg me af wanneer Ik wanneer ik nu in engeland belastingplichtig wordt.

 

Blijf ik in NL belastingplichtig als ik daar meer dan 50% verblijf?

of

Blijf ik in NL belastingplichtig als ik daar meer dan 50% omzet genereer?

 

 

Is het een optie om zowiezo een LTD te starten?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen van beide ;)

 

Hiervoor moet je je beraden op het belastingverdrag tussen NL en het VK. Artikel 7 lid 1 van dit verdrag:

 

De voordelen van een onderneming van een Verdragsluitende Staat zijn slechts in die Staat belastbaar, tenzij de onderneming in de andere Verdragsluitende Staat haar bedrijf uitoefent door middel van een aldaar gevestigde vaste inrichting. Indien de onderneming aldus haar bedrijf uitoefent, mogen de voordelen van de onderneming in de andere Staat worden belast, maar slechts in zoverre als zij aan die vaste inrichting kunnen worden toegerekend.

 

Dus als jij je bedrijf in Nederland uitoefent vanuit een vaste inrichting in Nederland zijn de inkomsten belast in Nederland. Als die vaste inrichting ontbreekt zijn de inkomsten belast in Nederland. Voor de goede orde, we gaan uit van winst uit onderneming. Als er sprake is van resultaat uit overige werkzaamheden vermoed ik dat deze inkomsten altijd belast in het VK (ik heb niet het hele verdrag doorgespit 8)).

 

Nu lijkt mij overigens een vaste bedrijfsinrichting in NL lastig (zie artikel 5 van het verdrag). Maar niet ondenkbaar.

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

[You may reply in Dutch as I read this in Dutch :)] I am in a similar situation. I have a B.V in Netherlands and 1 employee(I am the only director/owner). But I plan to move to England to work. And in England I create a new limited company(to work as a freelancer). I do not have an address in Netherlands. My Dutch company employee works from his home.

 

What is confusing is

1) I hear people say when the owner moves abroad(UK), the B.V moves to UK and the owner pays all tax in UK.

2) I also hear people say, all income received from the Dutch B.V is taxable in Netherlands (then why say B.V moved to UK with me? B.V did not move!). And all other income taxed in UK(fair enough).

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.