Beste Ondernemers,

Ik wil graag een beroep doen op jullie kennis op het gebied van verdienmodellen. Ik loop al een tijdje met een idee

dat ongeveer volgens het principe van de 'Hotelbon' werkt. Deze ondernemer verdient zijn geld door hotelkamers aan te bieden van hotels die in het laagseizoen zitten of in dagen dat veel kamers niet verhuurd worden.

Maar volgens welk verdienmodel werkt dit principe?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40251-verdienmodel-voor-interessant-idee/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Uiteraard!

Maar wat ik al dacht, niemand zet zijn verdienmodel op zijn eigen website.

Ik begrijp dat hij een percentage pakt op de huurprijs van een nacht in het betreffende hotel,

maar hoe organiseerd hij dit?

Bedankt voor reactie.

• 0

Met name het gedeelte vanaf de verkoop van de bon tot aan het reserveren van een kamer.

Dus verkoopt hij bonnen die niet gekoppeld zijn aan hotel en datum, die dus later ingewisseld kunnen worden bij een willekeurig hotel en een nog nader te bepalen datum?

Of verkoopt hij de bonnen, waarvan je vooraf al moet bepalen welk hotel, welke stad en welke datum je die wilt inleveren?

• 0

Dus verkoopt hij bonnen die niet gekoppeld zijn aan hotel en datum, die dus later ingewisseld kunnen worden bij een willekeurig hotel en een nog nader te bepalen datum?

Of verkoopt hij de bonnen, waarvan je vooraf al moet bepalen welk hotel, welke stad en welke datum je die wilt inleveren?

Kom op he!!! Je bent/wilt toch ondernemen??? Graaf even wat dieper. Sorry hoor,maar als je wilt gaan slagen in dit vak moet je toch echt beter je best doen. Dit is info die zo makkelijk te vinden is. Bedoel het niet lullig! (een beetje dan...)

Danny

• 0

Haha, jullie laten me wel denken, door mij vragen te laten stellen kom ik vaak zelf al op de antwoorden.

Dus thanks :D

Nog 1 vraagje dan, wat even buiten het voorbeeld van hotelbon valt.

Ik heb reeds een onderneming, maar ik wil ook gaan werken met kadobonnen. Dus via het principe van bestellen op de site,

klanten krijgen een e-ticket, deze kunnen zij met een unieke code inleveren voor een dienst of product bij bedrijf X.

Welk bedrijf doet dit? Al ge-googled maar moeilijk te vinden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar