Beste forumleden, sinds vandaag nieuw op dit forum ivm de start van een nieuwe onderneming. Inmiddels een kantoorpand gevonden en nu op zoek naar een slimme oplossing om zakelijk te telefoneren. Ik heb op het forum nog geen antwoord kunnen vinden op mijn specifieke vraag en hopelijk stel ik de vraag in de juiste categorie....
In ons nieuwe kantoorpand hebben we een internetaansluiting. We kunnen tevens een aparte 10Mbit-lijn laten onstluiten om eventueel gebruik te maken van VOIP telefonie. Er is (nog) geen KPN aansluiting en we hebben ook nog geen vast telefoonnummer. Ook is er geen kabelaansluiting. Op dit moment zijn we met z'n 2-en en bellen we uitsluitend mobiel (beide met eigen abonnement). Bevalt ons prima maar we hebben wel behoefte aan 1 vast nummer in de communicatie naar onze klanten.
Het liefste blijven we mobiel bellen en maken we gebruik van een externe dienst die bellers naar ons vaste nummer doorzet naar onze mobiele nummers. Maar dan wel met de mogelijkheid om voorkeuren te kunnen instellen zoals doorschakelen naar mobiel 2 als mobiel 1 in gesprek is en indien die ook onbereikbaar is een voicemail mogelijkheid etc. Een dergelijke dienst kan ik niet vinden, mocht iemand die wel kennen dan hoor ik dat graag.
Er vanuit gaande dat een dergelijke dienst niet bestaat lijkt mij de keuze om een KPN-lijn te nemen of een VOIP verbinding. Beide opties gaan natuurlijk gepaard met abonnementskosten, aansluitkosten, aanschaf van centrale en telefoon(s) en (bij VOIP) implementatiekosten (voor het programmeren van de "telefoonflow").
Wie heeft een goed advies zowel mbt de te maken keuze als het beheersen van de kosten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
*wim*
*wim*
Beste forumleden, sinds vandaag nieuw op dit forum ivm de start van een nieuwe onderneming. Inmiddels een kantoorpand gevonden en nu op zoek naar een slimme oplossing om zakelijk te telefoneren. Ik heb op het forum nog geen antwoord kunnen vinden op mijn specifieke vraag en hopelijk stel ik de vraag in de juiste categorie....
In ons nieuwe kantoorpand hebben we een internetaansluiting. We kunnen tevens een aparte 10Mbit-lijn laten onstluiten om eventueel gebruik te maken van VOIP telefonie. Er is (nog) geen KPN aansluiting en we hebben ook nog geen vast telefoonnummer. Ook is er geen kabelaansluiting. Op dit moment zijn we met z'n 2-en en bellen we uitsluitend mobiel (beide met eigen abonnement). Bevalt ons prima maar we hebben wel behoefte aan 1 vast nummer in de communicatie naar onze klanten.
Het liefste blijven we mobiel bellen en maken we gebruik van een externe dienst die bellers naar ons vaste nummer doorzet naar onze mobiele nummers. Maar dan wel met de mogelijkheid om voorkeuren te kunnen instellen zoals doorschakelen naar mobiel 2 als mobiel 1 in gesprek is en indien die ook onbereikbaar is een voicemail mogelijkheid etc. Een dergelijke dienst kan ik niet vinden, mocht iemand die wel kennen dan hoor ik dat graag.
Er vanuit gaande dat een dergelijke dienst niet bestaat lijkt mij de keuze om een KPN-lijn te nemen of een VOIP verbinding. Beide opties gaan natuurlijk gepaard met abonnementskosten, aansluitkosten, aanschaf van centrale en telefoon(s) en (bij VOIP) implementatiekosten (voor het programmeren van de "telefoonflow").
Wie heeft een goed advies zowel mbt de te maken keuze als het beheersen van de kosten?
Alvast dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40392-advies-zakelijk-bellen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag