• 0

Advies zakelijk bellen

Beste forumleden, sinds vandaag nieuw op dit forum ivm de start van een nieuwe onderneming. Inmiddels een kantoorpand gevonden en nu op zoek naar een slimme oplossing om zakelijk te telefoneren. Ik heb op het forum nog geen antwoord kunnen vinden op mijn specifieke vraag en hopelijk stel ik de vraag in de juiste categorie....

 

In ons nieuwe kantoorpand hebben we een internetaansluiting. We kunnen tevens een aparte 10Mbit-lijn laten onstluiten om eventueel gebruik te maken van VOIP telefonie. Er is (nog) geen KPN aansluiting en we hebben ook nog geen vast telefoonnummer. Ook is er geen kabelaansluiting. Op dit moment zijn we met z'n 2-en en bellen we uitsluitend mobiel (beide met eigen abonnement). Bevalt ons prima maar we hebben wel behoefte aan 1 vast nummer in de communicatie naar onze klanten.

 

Het liefste blijven we mobiel bellen en maken we gebruik van een externe dienst die bellers naar ons vaste nummer doorzet naar onze mobiele nummers. Maar dan wel met de mogelijkheid om voorkeuren te kunnen instellen zoals doorschakelen naar mobiel 2 als mobiel 1 in gesprek is en indien die ook onbereikbaar is een voicemail mogelijkheid etc. Een dergelijke dienst kan ik niet vinden, mocht iemand die wel kennen dan hoor ik dat graag.

 

Er vanuit gaande dat een dergelijke dienst niet bestaat lijkt mij de keuze om een KPN-lijn te nemen of een VOIP verbinding. Beide opties gaan natuurlijk gepaard met abonnementskosten, aansluitkosten, aanschaf van centrale en telefoon(s) en (bij VOIP) implementatiekosten (voor het programmeren van de "telefoonflow").

 

Wie heeft een goed advies zowel mbt de te maken keuze als het beheersen van de kosten?

 

Alvast dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het doorverbinden naar mobiel en indien er niemand op neemt doorschakelen naar één voicemail kunnen de meeste VoIP centrales wel. Als je dan uitbelt met je mobiel dan zal je wel altijd óf geen nummer moeten weergeven óf je 06 nummer moeten weergeven.

 

SpeakUp is zover ik weet de enige in Nederland die aan kleinere bedrijven mobiele abonnementen levert waarbij de telefoon als het ware een toestel op de telefooncentrale wordt. Zie SpeakUp convergentie. Met deze dienst kun je ook daadwerkelijk uitbellen met het vaste nummer via je mobiele telefoon.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak gebruik van callvoip.nl en dat kan volgens mij wat je wilt wel allemaal.

 

oa:

 

· externe telefooncentrale

· voicemail

· fax-to-email

· wachtmuziek

· verkorte kiesnummers

· follow-me / gespreksroutering

· belgroep (gelijktijdig rinkelen)

· belroute (achtereenvolgens rinkelen)

· Auto Attendant of 'slimme' voicemail

· wachtrijsysteem

· telefonische slagboom

· keuze mee te zenden nummer bij doorgeschakelde gesprekken

· bellen naar bijzondere nummers (14xyz, 08xx/09xx, ...)

· controle, beheersbaarheid en risicobeheersing

 

 

Zijn er tevreden over en via de online belcentrale is echt alles in te stellen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik maak nu een jaar gebruik van een de voip- en telefoondienst van freevoiceservice.nl en dat bevalt me meer dan uitstekend. Alleen maar een paar toestellen aanschaffen (of sip cliënt op je mobiel) en ook nog eens dames die je telefonie afhandelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.