*wim*

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Utrecht

*wim*'s trofeeën

  1. Goedemorgen, het is me niet gelukt via de zoekfunctie een antwoord te vinden op mijn vraag dus post ik hem maar even hier. Situatie: wij zijn actief in de zakelijke dienstverlening en begonnen met 1 BV en 1 handelsnaam. Uiteraard ook Algemene Voorwaarden (AG) opgesteld. Later een extra handelsnaam toegevoegd aan de AG, allemaal niet zo spannend. Nu gaan we echter op een deel van onze activiteiten extra focussen en dit doen we in een samenwerking; er is een nieuwe BV opgericht waarin wij (50%) participeren. Onze identiteit en handelsnamen zullen commercieel gebruikt worden (bescherming hiervan is al geregeld in de nieuwe BV) Onze opdrachtgevers merken in de dienstverlening geen verschil t.o.v. de eerdere situatie maar beide BV's factureren wel zelfstandig aan de opdrachtgever. Mijn vraag is of het (juridisch) mogelijk is om te werken met 1 versie van de AG waarbij de AG van toepassing zijn op 2 entiteiten. Kun je de in de AG bij "definities" bijvoorbeeld stellen "Opdrachtnemer: de besloten vennootschappen X en Y, handelend onder de namen A en/of B en/of C"? Alvast dank!
  2. Iedereen bedankt voor de snelle en duidelijke reacties. Er zijn een aantal diensten genoemd die ik nog niet kende en ik nu nader zal onderzoeken.
  3. Beste forumleden, sinds vandaag nieuw op dit forum ivm de start van een nieuwe onderneming. Inmiddels een kantoorpand gevonden en nu op zoek naar een slimme oplossing om zakelijk te telefoneren. Ik heb op het forum nog geen antwoord kunnen vinden op mijn specifieke vraag en hopelijk stel ik de vraag in de juiste categorie.... In ons nieuwe kantoorpand hebben we een internetaansluiting. We kunnen tevens een aparte 10Mbit-lijn laten onstluiten om eventueel gebruik te maken van VOIP telefonie. Er is (nog) geen KPN aansluiting en we hebben ook nog geen vast telefoonnummer. Ook is er geen kabelaansluiting. Op dit moment zijn we met z'n 2-en en bellen we uitsluitend mobiel (beide met eigen abonnement). Bevalt ons prima maar we hebben wel behoefte aan 1 vast nummer in de communicatie naar onze klanten. Het liefste blijven we mobiel bellen en maken we gebruik van een externe dienst die bellers naar ons vaste nummer doorzet naar onze mobiele nummers. Maar dan wel met de mogelijkheid om voorkeuren te kunnen instellen zoals doorschakelen naar mobiel 2 als mobiel 1 in gesprek is en indien die ook onbereikbaar is een voicemail mogelijkheid etc. Een dergelijke dienst kan ik niet vinden, mocht iemand die wel kennen dan hoor ik dat graag. Er vanuit gaande dat een dergelijke dienst niet bestaat lijkt mij de keuze om een KPN-lijn te nemen of een VOIP verbinding. Beide opties gaan natuurlijk gepaard met abonnementskosten, aansluitkosten, aanschaf van centrale en telefoon(s) en (bij VOIP) implementatiekosten (voor het programmeren van de "telefoonflow"). Wie heeft een goed advies zowel mbt de te maken keuze als het beheersen van de kosten? Alvast dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.