Regelmatig haal ik waardevolle informatie uit dit forum. Daarvoor dank. Echter mijn huidige 'probleem' is me niet helemaal duidelijk en zelfs de helpfunctie bracht niet de gewenste resultaten... Ik zal proberen zo helder mogelijk de vraag te stellen.
Ik ben DGA van een bv. Vanuit daar ontvang ik salaris (als het goed is overeenkomstig het gebruikelijk loon). Ter illustratie de cijfers van loonstrook december 2012 en januari 2013
December 2012
bruto: €3.240
netto: €2.256
Januari 2013 bij gelijk loon
netto: €2.083 (afname VAN: €173)
Januari 2013 bij bruto loonsverhoging van € 77
bruto: €3.317
netto: €2.120 (afname van €136, ongeacht de loonsverhoging)
Ter info: wel vakantiegeld, geen auto vd zaak,
De volgende vragen:
- Kloppen bovenstaande bedragen voor een DGA met gebruikelijk loon?
- Klopt het dat ik (en dus velen met mij) maandelijks zoveel (7,5%!) achteruit ga? Of is dit met iets anders gecompenseerd?
Excuus dat ik sommige begrippen misschien niet helemaal zuiver gebruik, maar fiscaliteit is niet mijn vak. Alvast bedankt voor de reacties.
Mod edit:
storend overmatig gebruik van vet en hoofdletters aangepast
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dik_ie_dik
dik_ie_dik
Geachte forumlieden,
Regelmatig haal ik waardevolle informatie uit dit forum. Daarvoor dank. Echter mijn huidige 'probleem' is me niet helemaal duidelijk en zelfs de helpfunctie bracht niet de gewenste resultaten... Ik zal proberen zo helder mogelijk de vraag te stellen.
Ik ben DGA van een bv. Vanuit daar ontvang ik salaris (als het goed is overeenkomstig het gebruikelijk loon). Ter illustratie de cijfers van loonstrook december 2012 en januari 2013
December 2012
netto: €2.256
Januari 2013 bij gelijk loon
netto: €2.083 (afname VAN: €173)
Januari 2013 bij bruto loonsverhoging van € 77
bruto: €3.317
netto: €2.120 (afname van €136, ongeacht de loonsverhoging)
Ter info: wel vakantiegeld, geen auto vd zaak,
De volgende vragen:
- Kloppen bovenstaande bedragen voor een DGA met gebruikelijk loon?
- Klopt het dat ik (en dus velen met mij) maandelijks zoveel (7,5%!) achteruit ga? Of is dit met iets anders gecompenseerd?
Excuus dat ik sommige begrippen misschien niet helemaal zuiver gebruik, maar fiscaliteit is niet mijn vak. Alvast bedankt voor de reacties.
Mod edit:
storend overmatig gebruik van vet en hoofdletters aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40429-75-daling-nettosalaris-dga-door-zvw-klopt-dat/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag