Momenteel zijn wij bezig met de bouw van onze nieuwe webshop maar komen er niet helemaal uit of we de voorraadstatus moeten tonen.
In de huidige situatie is ongeveer 20% van het totale assortiment op voorraad. Onze kracht is dat wij de overige 80% van het assortiment kunnen aanbieden, maar dan wel tegen levertijd. Concurrent heeft alleen maar de 20% van het assortiment. Ons assortiment is dus vele malen groter.
In de huidige situatie hebben wij geen voorraadindicatie in de webwinkel. In de nieuwe webwinkel willen wij wel iets van een status aangeven maar weten niet zo goed hoe.
Het probleem bij de voorraadstatus is dat exacte aantallen handmatig gewijzigd moeten worden. Wij hebben geen voorraadsysteem. Dus dat is veel te arbeidsintensief.
Nu kunnen wij wel de status "op voorraad" weergeven. Maar dan weet de klant nog steeds niet of het op voorraad is.
Waar ik bang voor ben is dat klanten denken dat helemaal niks op voorraad is als we de status weergeven.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dave1
Dave1
Momenteel zijn wij bezig met de bouw van onze nieuwe webshop maar komen er niet helemaal uit of we de voorraadstatus moeten tonen.
In de huidige situatie is ongeveer 20% van het totale assortiment op voorraad. Onze kracht is dat wij de overige 80% van het assortiment kunnen aanbieden, maar dan wel tegen levertijd. Concurrent heeft alleen maar de 20% van het assortiment. Ons assortiment is dus vele malen groter.
In de huidige situatie hebben wij geen voorraadindicatie in de webwinkel. In de nieuwe webwinkel willen wij wel iets van een status aangeven maar weten niet zo goed hoe.
Het probleem bij de voorraadstatus is dat exacte aantallen handmatig gewijzigd moeten worden. Wij hebben geen voorraadsysteem. Dus dat is veel te arbeidsintensief.
Nu kunnen wij wel de status "op voorraad" weergeven. Maar dan weet de klant nog steeds niet of het op voorraad is.
Waar ik bang voor ben is dat klanten denken dat helemaal niks op voorraad is als we de status weergeven.
Hoe zouden jullie dit doen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag