• 0

Interessant forum! investeerders, hoe of wat?

Hallo allemaal,

Via google ben ik op dit forum gekomen, en ik vind het een verademing om hier informatie te vinden over financieringen en krediet verschaffingen.

 

Ik zal even kort wat over mezelf vertellen. Sinds mijn 17e ben ik al ondernemer. (Webdevelopment) en heb momenteel een vof samen met een vennoot waarmee we een leuke omzet draaien.

 

Ik sturdeer momenteel nog, dus alles is echter wel beperkt.

 

Nu ben ik vanuit mijn studie in een ondernemende afstudeerrichting gekomen. En ben ik samen met een mede student een bedrijf begonnen op de entertainment / ict markt.

Nu hebben wij, al zeggen we het zelf, een goed idee!

Bestaand concept verweven met vernieuwende technieken.

En de school (met een zeer strenge toelating) was erg te spreken.

 

Nu zijn wij, omdat we studenten zijn, niet echt kapitaal krachtig. En hebben we geen onderpand voor iets dergelijks als een lening. We zijn dus eigenlijk opzoek naar een investeerder voor +/- 20.000 euro.

Wat ik lees zijn deze lage investeeringen meestal alleen weggelegd voor familie/vrienden en banken? en zijn er weinig mensen geinteresseerd in kleine investeeringen?

 

Kan iemand mij wat uitleggen hoe het er normaal een toe gaat met investeeringen? Bied je iemand die wil investeeren een rente aan? of een percentage van de winst/omzet? Wij willen wel verantwoording dragen voor de investeering, maar niet persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor het geïnvesteerde geld. (Dan kunnen we het net zo goed zelf lenen) is dat reëel?

 

En hoe bepaal je een eventuele rente.aandele percentage bij een startende onderneming?

 

 

Alvast bedankt voor jullie feedback ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, misschien dat iemand mij een model/iets kan geven voor het bepalen tot een aandeel in een startende onderneming:

 

Wij hebben sinds deze zomer een onderneming, met een idee.

 

- we hebben een idee

- we ontwikkelen zelf de software

- we willen hardware laten ontwerpen

- twee personen steken hier een jaar lang kostenloos geld in.

 

Stel we willen een stille vennoot in onze onderneming nemen voor: €20.000 euro eenmalig, wat kan je zo iemand bieden? een blijvend aandeel? van bijvoorbeeld 5%? of zit ik er dan naast? (Hangt dat af van prospects?)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je voor 5% niet gauw iemand warm krijgt om te investeren in jullie startende onderneming.

 

Wel kun je misschien denken aan een lening van vrienden en/of familie waarover jullie gewoon rente en aflossing betalen.

 

Lees ook eens de column van Ties van der laan hier op het forum.

 

Als jullie met z'n 2en zijn dan zouden jullie ieder ook kunnen proberen een lening van 10k bij de bank oid los te krijgen.

 

Daarnaast is er ook nog het Nebib netwerk waar je misschien nuttige informatie kunt opdoen.

 

Succes

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

-we willen hardware laten ontwerpen

 

Stel we willen een stille vennoot in onze onderneming nemen voor: €20.000 euro eenmalig, wat kan je zo iemand bieden? een blijvend aandeel? van bijvoorbeeld 5%? of zit ik er dan naast? (Hangt dat af van prospects?)

 

Hardware laten ontwerpen en jullie hebben het over 20k voor één jaar?

Het gaat om iets simpels dan hoop ik, een klein schakelingetje ben je zo meer dan 1000 euri voor kwijt, en dan bedoel ik echt een eenvoudig printontwerp.

5% zal eerder 50% worden.

Meestal lopen dit soort trajecten als volgt.

Als ! jullie een investeerder vinden die genoegen neemt met 50% aandelen, blijkt vaak dat er toch nog iets meer geld nodig is.

Dan verwateren jullie aandelen en de rest kun je zelf invullen.

 

Merkava

Link naar reactie
  • 0

Merkava, bedankt voor je reactie, jij ook little monkey, de 20.000 euro is genomen voor het ontwikkelen van het prototype en de eerste productiereeks (pak hem beet 5 tot 7 modellen) Deze zullen boven kostprijs verkocht worden, zorgende voor een cashflow. Vandaar die investeerder van 20k.

 

Nu zeg je (Merkava) dat je in de richting van 50% aandelen moet denken, maar is het dan niks waard dat er 2 personen fulltime (zonder enig loon) 40 uur per week insteken? kan je dat dan niet wegstrepen tegen een uurlooninvestering (ten opzichte van die €20.000) ?

 

Ik ga iedergeval even dat stuk van Ties van der Laan lezen, bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.