Sinds afgelopen jaar ben ik een bedrijf begonnen na aankoop bedrijfspand met woning waar ik ook woon. Nu krijg ik de WOZ en OZB binnen van de gemeente.
Nu krijg ik rekening voor:
-OZB eigenaren niet-woningen > berekend over het gehele WOZ bedrag
-OZB gebruik niet-woningen > berekend over 53% van het WOZ bedrag
Ik had wat anders verwacht namelijk:
-OZB eigenaren woningen > berekend over bv. 2/3 van totaal WOZ
-OZB eigenaren niet-woningen > berekend over het gehele 1/3 WOZ bedrag (zakelijk deel)
-OZB gebruik niet-woningen > berekend over het gehele 1/3 WOZ bedrag (zakelijk deel)
Zou ik terrecht bezwaar kunnen indienen op deze basis voor OZB om een splitsing woningen en niet-woningen te krijgen? Dat zou toch aardig wat uitmaken in onkosten in mijn geval.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TME
TME
Sinds afgelopen jaar ben ik een bedrijf begonnen na aankoop bedrijfspand met woning waar ik ook woon. Nu krijg ik de WOZ en OZB binnen van de gemeente.
Nu krijg ik rekening voor:
-OZB eigenaren niet-woningen > berekend over het gehele WOZ bedrag
-OZB gebruik niet-woningen > berekend over 53% van het WOZ bedrag
Ik had wat anders verwacht namelijk:
-OZB eigenaren woningen > berekend over bv. 2/3 van totaal WOZ
-OZB eigenaren niet-woningen > berekend over het gehele 1/3 WOZ bedrag (zakelijk deel)
-OZB gebruik niet-woningen > berekend over het gehele 1/3 WOZ bedrag (zakelijk deel)
Zou ik terrecht bezwaar kunnen indienen op deze basis voor OZB om een splitsing woningen en niet-woningen te krijgen? Dat zou toch aardig wat uitmaken in onkosten in mijn geval.
Groeten, Theo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40542-woz-ozb-bedrijfspand-met-woning/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag