Geen idee in welk subforum dit moet. Probeer het hier maar.

Mijn idee van crowdsourcing is het publiek direct bij de processen van een organisatie/merk betrekken. Nu zijn er diverse crowdsourcing projecten in de modebranche die het publiek laten meedenken/beslissen in de modellen/kleuren die er in de collectie komen.

Nu ben ik op zoek of er reeds vergaande vormen van crowdsourcing bestaan die een stuk verder gaan dan alleen de collectie. Een project waar het geheel van de onderneming een crowdsource project is. Van de ontwikkeling van de website,marketing,internationalisering,verkoop,betreden retailmarkt en noem maar op.

Eigenlijk een geheel open source onderneming die dmv crowdsourcing de wereld veroverd. Iemand voorbeelden van zulke initiatieven? Of is het een model wat geheel kansloos is en ik het daardoor niet kan vinden?

Danny

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Nadeel van open source marketing is dat je common denominating creativity krijgt. Spreadshirt liet in 2005 een nieuw logo ontwerpen door zijn fans (aanhangers, klanten, resellers). Er kwamen 1100 ontwerpen binnen, die werden beoordeeld door de community en dat leidde uiteindelijk tot een winnend beeldmerk van een fingerprint.

Ik ben geen ontwerper, maar volgens mij is een vingerafdruk enorm cliché en middelmatig.

Met teveel massa kom je niet meer in beweging. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Ander (wat ouder) voorbeeld is The Lomographic Society. Maar het is alweer acht jaar geleden dat ik het wereldje van Open Source Marketing bekeken heb. Er waren destijds wel voorbeelden van open source beer enzo.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar