Ga naar inhoud
Geplaatst:

gago

Hoe ga ik er administratief mee om als ik besluit een tweedehands pc en printer aan te schaffen.

Dus via marktplaats.

 

De huidige eigenaar is geen bedrijf en geeft geen facturen uit.

Hoe verwerk ik dit administratief? Met/zonder btw en is het dan wel op te nemen.

Featured Replies

Geplaatst:

ronaldinho

Je boekt het hele bedrag gewoon als investering in bedrijfsmiddelen (en indien het een geringe waarde betreft, neem je de volledige kosten direct). Uiteraard vraag je een betalingsbewijs aan de verkoper, zodat hij niet later nog eens langskomt om zijn geld op te halen. Dat bewaar je in je administratie, samen met de marktplaatsadvertentie en eventuele andere documentatie.

 

Voor de btw doe je er niets mee: je koopt van een particulier, die brengt geen btw in rekening en dus kun je ook geen btw terugvragen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.