LittleBit Geplaatst: 6 maart 2013 LittleBit 476 41 Geplaatst: 6 maart 2013 Heb een serieuze vraag, maar een niet-ondernemers-vraag, zodat ik hem hier stel. Mijn vraag betreft mijn 3 buurmeisjes (22,23 en 24jr) die ik graag wil helpen. De reden is ook simpel. Die 3 meiden zijn binnen een jaar beide ouders aan kanker kwijt geraakt. Dus ze verdienen wat steun. En bij hun situatie begint ook meteen de vraag. Ze zijn nu met z'n 3'en eigenaar van het huis. Levensverzek heeft een uitkering gedaan en daar is hypotheek gedeeltelijk van afgelost. Simpel gezegd: uitgaande van de huiswaarde van een jaar geleden en de huidige hypotheekschuld hebben ze nu gezamelijk een vermogen van 1 ton. Van die 3 dames hebben er 2 een baan, 1 fulltime en 1 parttime. De 3e is enkele maanden geleden van school af gekomen maar kan nu geen werk vinden. Ze vroeg een uitkering aan. Maar de reactie van de uitkerende instantie(gemeente) was: U moet eerst uw eigen vermogen opeten. Maar dat huis verkopen is niet realistisch in huidige en markt en ook niet gelet op afspraak met belastingen bij erfenis waar -als ik het goed begrijp- een soort 5-jaarsperiode is overeengekomen. En nu weet ik het niet. Is het terecht dat die 3e meid geen uitkering krijgt ? Is er wellicht een HL'er in de zaal die hier iets zinvols over kan zeggen ? Link naar reactie
VNIS Geplaatst: 7 maart 2013 VNIS 582 33 Geplaatst: 7 maart 2013 Goede morgen LittleBit. Bent u hier misschien mee geholpen ? http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/544 M. vr. gr. Link naar reactie
Joost Rietveld Geplaatst: 7 maart 2013 Joost Rietveld Moderator 22,7k 2314 Geplaatst: 7 maart 2013 Ik sluit, hoe goed het ook bedoeld is, het topic toch. Het is geen ondernemersvraag en ook off topic is hier niet voor bedoeld. We kunnen als mods ook niet verdedigen dat deze vraag over uitkeringen wel toegestaan is en vragen van anderen niet. Straks loopt heel off topic vol met vragen over bijstand. Groet en succes Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
Aanbevolen berichten