• 0

hoe je ook failliet kan gaan

Een ondernemer die van de bank helemaal geen enkelle medewerking meer krijgt ondaks dat hij in korte termijn bijna al zijn schulden afbetaald had heeft er genoeg van en zet de bank (ondanks dreigingen met gevangenisstraf) behoorlijk in zijn hemd door alles weg te geven.

 

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/21371633/__Graaien_naar_feestartikelen__.html

en

http://borm.nl/borm/1/40/Waarom_ik_dit_doe_?.html

 

Typisch een ondernemer die helemaal klaar is met overheid en banken en het eens helemaal anders aanpakt.

jammer dat hij hier waarschijnlijk redelijk veel problemen mee krijgt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zekerheden vallen niet plots weg ! Als de waarde van de zekerheden van minder waarde worden, zal je met een opslag in de rente geconfronteerd worden.

 

klopt maar bij herwaardering van het pand zit je daar niet op te wachten.

 

 

Ondernemer komt voor problemen te staan indien de continuiteit in gevaar komt en dat willen ondernemers niet altijd onderkennen want voor sommigen schijnt vanaf morgen weer de zon. Financiers zien dat soms anders.

 

Zie daar de communicatie kloof; ondernemers kijken naar de toekomst en zijn met hun vak bezig. Banken kijken naar rapporten met in het verleden behaalde resultaten. Banken zijn er dus niet meer voor om risico's te financieren.

 

 

modedit: quotes gerepareerd

Link naar reactie
  • 0

Sorry maar dat lijstje dat deze met dingen die deze beste man overkwam is lachwekkend en kan daar geen medelijden hebben.

 

Lampje auto stuk > Domme pech gebeurt iedereen

Overbeladen > Dit is gewoon dom, niet doen en nog onveilig ook.

20 - 30 verkeersboetes > sorry maar je verdient zo geen rijbewijs. Je weet de maximumsnelheid.

Particulier verkopen waar dat niet mag > wist je ook van te voren.

 

BTW te laat af dragen, en klagen over een boete ...........?? kom op zeg

 

Ik hou er maar mee op. Dit neem je toch niet serieus?

 

 

Enige nette is dat hij aangeeft alle andere crediteuren te hebben betaald.

 

Dat lijstje is voor de doelgroep van de krant en waarschijnlijk zijn boek, zodat zij alleen mee kunnen doen met boos zijn op de overheid. ;-)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik denk ergens dat woede jegens de overheid veel ondernemers, en ook niet-ondernemers, verre van vreemd is.

 

Ik hoop dat hij zn draai weer zal gaan vinden als ondernemer, maar dat zal vast niet in nederland zijn. Mij zou het niet verbazen als hij over een maand of wat weer online is met een verkoopsite in het een of ander, maar dan beheerd vanuit een prettig aziatsich land.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar als een ondernemer in zo een korte tijd zoveel geld af weet te lossen kan een bank zich hoe dan ook wel enigszins flexibel opstellen met enig uitstel voor dat laatste kleine deel.

 

 

 

Zoals ik het begrijp heeft de bank al veel uitstel verleend en was er geen regeling meer mogelijk. Net zoals jij wilt dat je klant die je niet betaald in een ander topic wil je ook eens je geld. Zeker als er regelingen niet worden nagekomen.

 

Danny

 

Misschien hypocriet, maar met een bank heb ik toch altijd heel wat minder medelijden... Banken lenen geld heel bewust uit aan bedrijven en doen daarvoor risico analyses en vragen voor het risico dat ze lopen een flinke vergoeding (totale risico wordt verrekend over alle klanten, maar bij grotere risico gevallen een hogere vergoeding).

 

Of ze hebben hun werk niet goed gedaan en het risico dus niet goed ingeschat of het zijn voor zowel de bank als de ondernemer onvoorziene omstandigheden en dan mag de bank best wat meer meedenken en helpen om de boel weer op orde te krijgen.

En als er dan al iets is waardoor de lening opgezegd moet worden en uiteindelijk betaald de ondernemer in relatief korte tijd 90% af dan is het ook in belang van de bank en medewerkers dat er over die laatste 10% nor afspraken te maken zijn.

 

Als je als ondernemer in de problemen komt draait de bank je de nek gelijk om, verkloot de bank het maar blijft evengoed torenhoge bonussen uitkeren dan mag de overheid (dus de bevolking) daarvoor opdraaien.

Link naar reactie
  • 0

overigens schijnt de situatie nog vreemder/complexer te zijn wat ik net lees op http://borm.nl/borm/1/14/Einde_Borm_Festiviteiten.html

paar citaten daaruit:

 

Vorige week Zondag heel veel weg gegeven…maar niet alles.

Honderden mensen blij gemaakt met duizenden dingen, maar 90% van de verhuurbare materialen zijn in 12 zeecontainers naar het buitenland vervoerd een week er voor.

Alleen IK weet waar.

 

Maandag werd een uur voor afspraak afgezegd en mijn volledige krediet (ook het rekening courant ) opgezegd. Inmiddels aangetekend aan mij bevestigd.

 

Omdat zij wisten dat mijn boedel er nog steeds was en ons bedrijf fiscaal nog steeds winst maakte in 2011 en 2012, handelen zij in strijd met de regels. Ze hadden in overleg moeten treden met mij.

 

Ook is gebleken dat accountmanagers van deze bank vrijelijk bij andere ondernemers spreken over deze zaak. Iets wat niet mag. Ik heb hier inmiddels diverse getuigen voor.

 

volgens mij kan dit nog wel eens erg interessant worden over hoe dit gaat aflopen aangezien hij ook van plan is om flinke schadevergoeding te gaan vorderen.

 

Is af en toe helaas een wat warrig verhaal,(in laatste stukje heeft hij het erover dat pas recent de lening opgezegt is terwijl hij dus kennelijk al 10 maanden bezig was om het snel terug te betalen) maar wel interessante case.

Nog even en er kan een film van gemaakt worden

 

Als je alles tot nu toe leest is er in elkgeval nog heel veel meer aan de hand waarvan de informatie danwel stukjes van de puzzel maar langzaam beschikbaar komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.