• 0

babymelk exporteren naar Vietnam

Beste allen,

 

Ik ben een beginnend ondernemer die graag babymelk wil exporteren naar Vietnam. Ik besef dat er al heel wat topics zijn geweest over het exporteren naar China maar mijn situatie is anders en mijn vraag werd bij het teruglezen niet beantwoord.

 

Ik ben zelf van Vietnamese afkomst, in Vietnam ben ik erg handig (hier minder) en ik heb een contact die voor mij zendingen in kan klaren en op de markt door kan zetten. Zo lang ik de goederen in Vietnam op de lucht- of zeehaven krijg is het goed, ze neemt het proces voor de douane over. Wat ik moet doen is de melk daar op de luchthaven krijgen maar ik weet niet waar ik melk kan kopen en ik weet niet hoe ik het moet exporteren.

 

Moet ik in Nederland ook bepaalde zaken regelen om melk te kunnen exporteren of gaat een zending babymelk simpelweg langs de douane en wordt er pas gechecked bij de haven van aankomst? Hoe zit het met afdracht van belasting en dergelijk in Nederland? Speelt dit ook?

 

Het is ook een optie voor me om de melk vanuit Vietnam te bestellen bij een nederlandse exporteur, ik hoef er niet per se in Nederland tussen te zitten. Mijn vraag is eigenlijk of het uberhaupt mogelijk is enige hoeveelheid friso te verschepen naar Vietnam en aan welke dingen ik moet denken.

 

Elke vorm van meedenken of hulp is welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
maar ik weet niet waar ik melk kan kopen

Dit was de hamvraag van alle melkpoeder topics tot dusverre.

Als ook jij de oplossing hiervoor niet weet of hebt, heeft de rest van je vragen heel weinig zin vrees ik.

Dit melkpoedertopic gaat daarom ook op slot. Er is genoeg aandacht aan besteed en ook dit topic levert geen nieuwe inzichten op.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Topic na toelichting topicstarter heropend. 1 randvoorwaarde: de discussie gaat over het exporteren / importeren van babyvoeding naar Vietnam en wat daarbij komt kijken, niet over waar in Nederland babyvoeding te kopen: die discussie is al lang genoeg gevoerd op Higherlevel.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.