• 0

Correctie inkomstenbelasting 2011

Bij het opmaken van de aangifte inkomstenbelasting voor 2012 ben ik er achter gekomen dat ik een fout in mijn administratie heb gehad in 2011. Ik had een boeking fout gedaan, waardoor er bij mijn liquide middelen 7 euro teveel was geboekt en bij mijn winst/verlies saldo 7 euro te weinig. De aanslag 2011 is definitief. Mijn vermogen aan het begin van het boekjaar 2012 wijkt dus voor de belastingdienst af van het einde boekjaar 2011. Terwijl dit in realiteit dus niet zo is.

 

Is het nodig dit te laten corrigeren bij de belasting dienst en hoe moet ik dat doen? Kan ik dit nog doen in het aangifteprogramma 2011?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, formeel vanaf 1 euro natuurlijk ;D

 

Geen idee eerlijk gezegd. Alleen over 7 euro ben ik wel zeker.

Er zal best een interne richtlijn bij de fiscus zijn over welke correcties ze wel en niet najagen. Er zijn in het verleden wel eens brieven verstuurd waarin iets van de volgende strekking stond:

 

"Voor bovengenoemde onjuistheden leggen we aan u, wegens het geringe belang, geen nadere aanslag op. We gaan er wel vanuit dat u met bovenstaande correcties rekening houdt bij toekomstige aangiftes".

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.