• 0

Autohandel verzekering

Hallo,

 

Ik ben student en wil graag kleine 2e handse auto's kopen en dan weer verkopen. Graag wil ik als ik de auto koop mee naar huis rijden en dan thuis laten staan totdat er een koper is die het wil kopen, maar de auto moet wel verzekerd zijn voor diefstal. Welke verzekering kan ik het beste nemen (voor het beginnen met 1 auto)?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Lastige. Je zult de auto op eigen naam moeten zetten en dan direct de verzekering regelen voordat je gaat rijden. Een handelaarskenteken is hier in ieder geval niet passend want die is niet geldig bij eigen transport van handelsvoorraad, alleen bij proefritten. Bovendien zul jij bij kleine volume's voertuigen niet in handelsvoorraadregister zetten, meest praktische is vooralsnog gewoon om tijdelijk wegenbelasting en verzekering te blijven betalen voor dit soort auto's

 

Verzekeraars zitten niet te wachten op het steeds afgeven van dekkingen die na x dagen weer beëindigd worden wegens verkoop, en je zit met het proefritrisico. Diefstal/verduistering bij proefritten zal sowieso moeilijk verzekerbaar zijn voor een startend bedrijf: meerijden is dan het enige alternatief.

 

Ik zou het eens proberen met een goede zakelijke verzekering bij een automotive partij zoals Bovemij, of anders bij Rialto.

 

Wat je in ieder geval niet moet doen is zelf een particuliere of zelfs zakelijke verzekering afsluiten zonder daarbij aan te geven dat je zakelijk auto's aan- en verkoopt: dat is een omstandigheid die - als de verzekeraar dat had geweten - zou hebben geleid tot het niet of niet op dezelfde voorwaarden accepteren van de verzekering en is daarom reden om bij schade uitkering van cascoschade te weigeren en jou persoonlijk aansprakelijk te stellen voor de aan derden uit te keren WA schade

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.