• 0

EORI-nummer aanvragen?

Beste forummers,

 

Ik heb een order geplaatst in China van ongeveer 400 dollar, ik laat het verzenden via DHL. Nu vraagt de leverancier naar een EORI-nummer. Ik heb vaker goederen geïmporteerd maar dit nummer heb ik nog niet eerder moeten opgeven.

 

Ik kom er niet uit hoe het nu precies zit met het EORI-nummer. Op de site van de belastingdienst staat dat ik dit nummer kan afleiden uit mijn fiscaalnummer, NL+BSN-nummer. Als ik dan dat nummer wil controleren via de EORI database, staat er dat het nummer niet valid is.

 

link

Marktdeelnemers die een fiscaalnummer hebben, hoeven in Nederland niet expliciet een EORI-nummer aan te vragen, omdat zij dat zelf kunnen afleiden. Bij Formaat EORI-nummer vindt u meer informatie over de opbouw van het EORI-nummer. Naar aanleiding van een eerste vermelding van het EORI-nummer in een aangifte ontvangen zij verdere informatie over het gebruik ervan.

 

Moet ik dan toch het formulier invullen en dan wachten tot ik het EORI-nummer toegekend krijg? Wel jammer want dat gaat me extra tijd kosten omdat de leverancier nu moet wachten met verzenden.

 

Alvast bedankt!

 

Edit: link aangepast i.v.m. breedte forum

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet hoe het in Nederland werkt maar in Duitsland fax je het EORI-aanvraagformulier door naar de douane en bezorg je diezelfde fax aan je vrachtagent of koerier (UPS/DHL/etc), die kan dat gebruiken ter vervanging van het EORI-nummer. Op die manier hoef je dus niet te wachten tot het nummer echt toegekend is.

 

Overigens hoeft de leverancier zich niet druk te maken over dat EORI-nummer. Dat kan je met DHL regelen in Nederland bij de inklaring.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat de Chinees zich erg druk maakt over retourzending, want dat is in China nauwelijks mogelijk. Meestal heeft een Chinees ergens een signaal van gekregen en in zijn ijver maakt hij er een vaste procedure van omdat hij bang is dat er wat fout gaat bij het verzenden. Ik heb wat documenten per koerier zien gaan vanuit China, die ook gewoon met de mail als pdf aangeleverd kunnen worden. Ik heb bijna de hele fabriek moeten verplaatsen om ze wijs te kunnen maken dat het toch echt prima was om mij de factuur gewoon even te mailen. Hun angst ligt hoofdzakelijk binnen de eigen grenzen en het feit dat ze mogelijk hun exportpremie (8%) kwijtraken als ze iets verkeerd doen.

 

Het eori-nummer speelt (voor zover ik dat zelf heb mogen meebeleven) in China geen rol.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.