• 0

HULP GEVRAAGD AUB.....

ik zoek tegen 2006 een restaurant/bar in turkije!!

 

Let wel op!! GEEN overname,EIGEN baas niet onder ander eigenaar dus het pand moet/al da niet leeg zijn en te huur staan,liefst met inboedel en apparatuur.Ook indien mogelijk slaapplaats en douchplaats of goedkope huurwoning of koopwoning maar eerst papierwerk das het belangrijkste...

 

Liefst NIET in BODRUM-GUMBET,wel antalya,izmir,side,marmaris,kusadasi enz.... en toeristisch gelegen uiteraard

 

ben 35jarige gescheiden vrouw met 2 kids en wens dus ook alle uitleg te verkrijgen qua school,verzekering,kinderbijslag enz...

dit is geen snel snel plan maar MOET uiters goed uitgedokterde droom worden van mij en dat ik niet na een tijd voor verassingen kom te staan

 

Wie kan me helpen aan alle nodige EERLIJKE EN CORRECTE INFORMATIE en/of wie wil mee investeren!!

 

Groetjes

Tatlibela ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Tatlibela,

 

Ten eerste: ik weet niet of jouw oproep op dit forum wel op z'n plaats is. Jij bent voornemens om een onderneming te gaan starten in Turkije....en op dit forum gaat het (met name) over ondernemingen die in Nederland zijn gevestigd.

 

Niettemin reageer ik toch even: ik heb zelf een aantal relaties die uitstekende zaken doen in Turkije.

(o.a. doet een familielid van mij aan grootschalige projectontwikkeling -onroerend goed- in de regio Side en een goede vriendin van mij (Turkse) komt uit een invloedrijke familie.)

 

Jij wil een droom laten uitkomen...een eigen bar in Turkije?

Ik heb zelf ruim 6 jaar aan de Costa Brava -Spanje- gewerkt en heb daar véél mensen zien komen en gaan...die vergelijkbare dromen hadden. Verreweg de meeste van die mensen hebben het daar niet kunnen redden. Oorzaak? Vaak waren die mensen niet op de hoogte van de plaatselijke (ongeschreven)regels etc.

 

Wat ik een beetje in je bericht proef is dat je op zoek bent naar een soort van zekerheids-garantie. ('Alles uitdokteren en niet voor verrassingen komen te staan etc.')

Dat zul je dus echt niet kunnen krijgen.

Voorts: je wil hier veel research doen over de gang van zaken in Turkije?

Ik kan je op basis van mijn Costa Brava ervaringen maar één dringend advies geven: ga er gewoon heen -plaats van voorkeur-, zoek er werk, verblijf er minimaal 6 maanden, laat je op de hoogte brengen van de lokale omgangsvormen en machtsverhoudingen. Pas als je dat laatste allemaal écht goed weet, dan zal je een betere kans hebben om daar te slagen.

 

Wellicht heb je iets aan dit advies?

 

Succes!

 

Dirk.

 

 

(En of ik je verder helpen kan? In principe wel. Maar als je werkelijk daar zal willen slagen, dan zal je daar m.i. écht minimaal 6 maanden moeten verblijven alvorens er zakelijke activiteiten te ontplooien. Dus ik maak even pas op de plaats.)

 

 

Link naar reactie
  • 0

De netwerksites

 

www.ecademy.com en www.linkedin.com

 

zijn er voor bedoeld om wereldwijd mensen in elkaar te brengen die business, contacten en kennis met elkaar willen uitwisselen. Je kunt ook zoeken per land en zien in welke sector iemand werkzaam is, dus het zal makkelijk zijn mensen te vinden die je lokaal in de goede richting kunnen sturen.

 

Succes!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kun je over dit onderwerp een apart forum opzetten. Zoveel mensen die dromen van een nieuw bestaan, liefst in een warmer land waar het wel altijd vakantie is. En dan een barretje beginnen, een herberg of een camping. Daar zijn zelfs al leuke televisieprogramma's over gemaakt. Mensen die hun boedel verkopen en dan zonder enige vakkennis, ervaring met de lokale toestanden noch taalvaardigheid naar Frankrijk, Spanje of zelfs Turkije emigreren. Je kan wel nagaan waarom dat escapisme leuke televisie is.

 

Maar laat je niet ontmoedigen. Er zijn uiteraard ook mensen die wel slagen in hun opzet. Die hun droom verwezenlijken. Me dunkt dat de tips van DeDirk erg zinnig zijn. Leer de taal! Ga er naartoe en werk een tijdje in de sector. Lastig als je kinderen hebt? Alsof compleet emigreren zo simpel is. Vind mensen die dat al gedaan hebben, en praat over hun ervaringen. Kijk eens bij Escape Artist, maar pas op: dat is een rare club. Misschien kun je zelf een forumpje opzetten, bijvoorbeeld als Yahoogroep. Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Twalevel en andere ,

 

 

Bedankt voor jullie reactie en mening ama laat ik even wat benadrukken... ;)

 

Ik ken turkije al heel wat jaartjes en weet dat de turken heeel moeilijk te vertrouwen zijn en altijd wat bekokstoven om toch maar NIET aan de juiste informatie te geraken,maar...niet alle turken zijn zo (gelukkig maar) er zijn daar ook belgen,nederlanders die daar een zaak opstarten en die vrijwel het zelfde turkse spelletje meespelen,wat winnen ze hierbij CONCURENTIE minder natuurlijk,ik ben alleenstaande vrouw met 2 kids das al heel zwaar ama ik ben zeker niet dom en weet van aanpakken,heb in belgie ookal een eigen horeca zaak gehad die ik spijtig genoeg na mijn scheiding door omstandigheden heb moeten stopzetten...

 

ik wens enkel in turkije een nieuw leven en toekomst te beginnen met mijn kinderen,daarom wil ik zekerheid logisch wil ieder1 in het leven ama dat krijg je zeker nooit of een deel,je moet enkel op de juiste plek bij de juiste personen zijn,moest ik met steekpenningen werken in het land dan zou ik er nu al wonen ama dat doe ik niet en wil ik niet,ik heb het in belgie gehad,te druk,te gehaast leven,te stresserig,tja in turkije ook ama dat is een gezondere stress en meer warmte,gastvrijheid (ook buiten het seizoen),gezelligheid en vooral een aangenaam land,DENDIRK denkt dat ik van turkije precies niks weet ???,sorry mijn mening,ama ik ga wel 3a4x per jaar naar turkije het zij voor 3weken tot 3maand dus of ik daar nu verblijf voor 6maand of 3maand wat denk je dat ik er dan qua informatie rijker op geworden ben of slimmer,die turken doen hun zowel int seizoen alst buiten tseizoen anders voor,enkel wat ik zeg,OP DE JUISTE PLAATS ZIJN OPT JUISTE MOMENT en mensen moet je kunnen vertrouwen en das niet mijn sterkste punt en gelukkig want dat heeft me al heeeel rijk gemaakt... ;D

 

tamam ve bos ver...

ik wens enkel informatie te verkrijgen hoe ik aan dit alles STAP VOOR STAP begin,wat eerst en wat het belangrijkst,hopelijk begrijpen jullie zo een beetje wat ik bedoel,en kweet kheb het wat lang en breed uitgesmeert ama zo weten jullie ook iets meer,

 

 

toch bedankt voor jullie steun.... ;)

 

Tatlibela :-*

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Tatlibela,

 

Ik vraag me af wat je eigenlijk van ons wilt weten. Een stap voor stap plan om je droom te verwezenlijken kunnen wij echt niet voor je maken.

 

Mij lijkt het in dat soort landen belangrijk om goede vrienden te zijn met de lokale gemeenten e.d.

 

Ik weet niet hoe het in Turkije, maar in Nederland zitten vaak achter de velle kroegen, restaurants en discotheken slechts enkele eigenaars die een flinke vinger in de pap hebben. Zoiets verwacht ik in Turkije ook. Machtige mensen i.c.m. een corrupte overheid wil nog weleens een drempel geven voor nieuwkomers.

 

Heb je al eens een gesprek gehad met de Turkse ambassade in Nederland? Die kunnen je ook verder helpen. Zaken als verzekeringen kinderbijslag kan niet worden beoordeeld op een forum, zoiets is van teveel zaken afhankelijk.

 

P.s. ik vind je vraagstelling nogal 'eisend'. Ik denk niet dat je op die manier veel informatie los kan krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Dortmond,

 

 

Pardon,veeeeeel eisend ::) ik denk het niet ik eis niks van niemand enkel advies en raad en jouw mening....amai niet er geplaatst...

 

en kweet niet of jet begrijpt maar een droom in welke zin dan ook kun je praktisch NOOIT alleen verwezelijken,tja stoefers en betweters die wel ja,ama ik ben iemand die raad en hulp^vraagt ni meer of minder...

 

groeten :'(

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Tsja ik kan er niets aan doen, zo komt het op me over.

 

Waarom wil je 2 jaar er over doen om een horeca gelegenheid op te zetten? Het is toch gewoon een kwestie van de emigratie regelen, bedrijfs/woonruimte regelen, gemeentezaken regelen en leveranciers benaderen? Zoiets kun je nooit in detail gaan plannen. Bij ondernemen geld nog altijd de uitspraak "Wie geen enkel risico neemt, zet alles op het spel."

Link naar reactie
  • 0

dortmont,

 

 

omdat ik een dochter heb die op leercontract momenteel werkt en over 2j ze haar horeca hotelhouder diploma dan op zak heeft is dat niet belangrijk dan om op te wachten??dacht het wel!!

 

ondertussen kan ik inderdaad alles van A tot Z plannen,maar jij begrijpt mijn standpunt niet he,denk je dat ik niet weet dat het om vergunningen enz...draait das inderdaad zo opgelost ama wat alle andere achtergrond informatie is van het land en ambassade denk je dat dat allemaal zo simpel en zooo snel gaat zoals jij beschrijft DENK het niet,toch bedankt maar aan je uitleg hebk niks...

 

dag >:(

 

Link naar reactie
  • 0

tatlibela, niet dat ik het hoef te weten, maar als ik lees dat je gescheiden bent en twee kinderen hebt, kan je het financieel dan wel tewerkstelingen om bijvoorbeeld een bedrijfsruimte maar ook een eigen ruimte, vergunningen etc te regelen in turkije?

 

Wellicht kijken of er in turkije, of vanuit nederland, subsidies zijn.

Ik weet eigenlijk zeer zeker dat er in Nederland een potje is voor immigranten (ik neem aan dat je lang/kort geleden vanuit turkije hier bent gekomen?) die terug willen naar het land van herkomst, en daar een leven willen opbouwen.

 

Ik denk dat jou verhaal daat zeker voor van toepassing is dan.

Link naar reactie
  • 0

manie,

 

ik ben belgisch en woon in belgie,ik heb in turkije geen vriend of man,als dat uw vraag beantwoord,ama heb genoeg in turkije geweest om te weten wat ik wil... 8)

 

en wat mijn financieen zijn,daar maak ik me geen zorgen over want die zijn er...als er mensen zijn die mee willen investeren is dat altijd leuk meegenomen,vind je niet...

 

bedankt voor je reactie

 

tatlibela :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.