• 0

Grote bedrijven hebben een engineeringafdeling die alles goed uitzoeken

Kleine bedrijven zoals wij ook, hebben een beperkt aantal mensen maar wel goede middelen. met die middelen kun je veel meer dan het gebruikelijke. De ideale sitiuatie zou zijn als de produktiemedewerker tevens innovatief in zijn vakgebied zou zijn. Echter, dit is zeldzaam: innovatieve mensen zoeken uitdaging en gaan geen produktie-werk doen. Wie doet nu het innovatieve werk bij kleinere bedijven? Hoe kun je vooruit komen zonder daar veel extra geld aan te moeten besteden?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40875-innovatie-bij-de-produktiemedewerker/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Meestal is de ondernemer die de zaak opzet degene die het meest innovatief is. Als het lukt om "aanstekelijk innovatief" te zijn, lukt het hem ook om op termijn medewerkers aan te trekken die dat ook zijn.

In het begin zal echter de ondernemer het innovatieve werk moeten doen en zullen medewerkers of onder aannemers met name met de daadwerkelijke productie bezig zijn.

Vanwaar je vraag eigenlijk?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

• 0

Echter, dit is zeldzaam: innovatieve mensen zoeken uitdaging en gaan geen produktie-werk doen.

Ik denk dat jij je hierin kan vergissen als je denkt dat productiemedewerkers niet innovatief kunnen zijn. Zelf ben ik tijdens mijn studententijd productiemedewerker geweest. Niet omdat ik niet innovatief was maar omdat dat werk nu eenmaal bij die levensfase paste.

In mijn situatie heb ik toen een simpel voorstel gedaan: zet de inpak machine na de weegmachine ipv er voor. Zo voorkom je dat je onnodig dozen inpakt die te weinig wegen en die je daarna moet openen en weggooien.

Maar er werd niet naar geluisterd "want ik was er nog maar net..."

Ik denk dat als je per week een half uurtje met de mensen praat en ze echt serieus neemt je al heel ver komt. Er zullen zeker innoverende ideeen bij zitten. Niet iedereen die slim is wil per se succesvol zijn of verantwoordelijkheid hebben. Ik heb genoeg slimme mensen meegemaakt die dat niet wilden of durfden.

Je idee dat ze niet innovatief zijn krijgen veel mensen in "lagere" posities (on)bewust vaak mee. Daarom zie je vaak ook een houding van: maakt niet uit wat ik doe want ik ben niet belangrijk. Vaak zie je dat als je ze belangrijk maakt je er veel mee wint.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

• 0

Zoals Maarten ook al aangaf, praat met je mensen en laat ze merken dat je ze serieus neemt. Het belangrijkste aspect voor een innovatief bedrijf is de betrokkenheid van de werknemers bij het bedrijf. Met andere woorden creeer een bedrijfscultuur waarin open discussie en uitwisseling van informatie de norm is. Dat betekend dus ook dat werknemers een duidelijk idee moeten hebben over de doelstellingen van de onderneming, de toekomstvisie van de onderneming en de rol die de werknemers hierin spelen.

Betrokkenheid en openheid zijn echt essentieel.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
  • 0

Als ik je website bekijk, valt me op dat je drie mensen voorstelt bij "onze mensen", op je gehele website worden de overige medewerkers niet meer genoemd, de machines, methoden alles wordt uitvoerig genoemd, behalve de mensen die het uitvoeren, en juist, juist van die mensen wil je graag innovatieve ideeën.

Als klein bedrijf kun je ook die mensen al betrekken op je website.

En wat ik ook een aantal malen heb gezien bij kleinere bedrijven, is het gezamenlijk lunchen waarbij de tafel wordt gedekt, iedereen schuift aan, en omdat de directeur naast de productiemedewerker kan zitten ontstaat er een hele fijne werksfeer en kunnen er naast het uitwisselen van ervaringen, belevenissen van een weekend etc. ook hele goeie ideeën op tafel komen, .

• 0

Hallo, bedankt voor de reacties. Het was niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat onze drukkers ondergewaardeerd worden hoor, Het zijn stuk voor stuk vakmensen die hun vak goed verstaan. We spreken veel met elkaar, Eten elke dag aan dezelfde tafel, enz. De ideeen die er zijn komen er wel uit hoor. Het voordeel van een kleinschalig bedrijf is dat er veel directe lijnen zijn. (Inderdaad wil ik het liefst dat iedereen op de foto komt, maar niet iedereen wil dat)

Er is ook eigenlijk geen probleem als ik tevreden blijf met de huidige situatie.

Ik zou echter best wel willen werken aan een "higher level" Daarvoor is onderzoek nodig m.b.t. substraat en inkten, hoe dit te combineren, wat te doen met de filmvoorbereiding enzo om , bijvoorbeeld een lenticular lens te gebruiken (voor animaties in afbeeldingen).

Er zijn meer voorbeelden te noemen van zaken die we met onze hardware kunnen maken maar waarbij de manier waarop (nog) niet onderzocht is. Denk aan gedrukte bedrading, gedrukte antenne's, an allerlei andere technische dingen. Ik schets hier wel degelijk een reele situatie, waar we zitten tussen het inhuren van een onderzoeker, zelf uitvoeren (maar te weinig tijd), of niks doen aan innovatie.

Ook hebben we een tijdje geleden wel onderzoek gedaan, maar dat kost ondergetekende te veel tijd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar