• 0

Ik heb een goed idee voor een nieuwe web-dienst. Ik denk dat het potentieel voor deze service erg groot is omdat in principe iedere web-gebruiker er behoefte aan heeft. Weten jullie of een dergelijk idee op een of andere manier te beschermen is? Ook ben ik op zoek naar een party die vanuit marktervaring een advies over het idee kan uitbrengen. Ik denk n.l. zelf dat het een erg goed idee is, maar zou het graag onafhankelijk getoets hebben.

Eureka!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4099-nieuw-idee-voor-web-dienst/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik heb zelf ook een webbased concept in mijn hoofd waarvan ik veel verwacht en dat ik volgend jaar wil lanceren. Hiervan besef ik dat het onmogelijk als concept te patenteren is, op wat voor wijze dan ook, en mijn insteek is dan ook om het geheel uit te werken voordat ik het wil lanceren. De basis is namelijk vrij makkelijk over te nemen, maar voor de toegevoegde functionaliteit die het verschil kan maken is heel wat werk nodig. Omdat ik die in de beginfase wel zal kunnen bieden en eventuele concurrenten dat niet snel kunnen overnemen, mik ik op die manier op het pioniersvoordeel dat bv. Startpagina en Yahoo ook hadden en waar ze nog steeds de vruchten kan plukken - ook al is hun concept al talloze malen gekopieerd. Het concept dat ik voor ogen heb is nog nergens ter wereld actief - voor zover ik kan zien - terwijl het ook iets is waar iedere webgebruiker behoefte aan heeft.

Voordeel daarbij is wel dat het concept een content-based dienst is. Al wordt het concept gekopieerd, dan nog zullen de copycats in de content moeten voorzien, en ook daar heb je dan een voorsprong op de rest.

Ik hoop niet dat we aan hetzelfde werken :P

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

• 0

Bedankt voor je reactie :)

Ik denk inderdaad dat de eerste zijn een marktvoordeel geeft indien je volledige functionaliteit biedt. Copycats hebben m.i. alleen een kans wanneer hun webdienst aantrekkelijker of gebruiksvriendelijker is dan het origineel. Een goede voorbereiding is dus essentieel.

Ik hoop inderdaad niet dat we aan het zelfde werken.... De kans hiertop lijkt me echter niet al te groot omdat er door de veranderende samenleving en markten tal van toepassingen bijkomen die nog niet eerder benut zijn. Veel succes met lancweren van je web-dienst, en hou ons op de hoogte!

• 0

Benzelf al een tijdje bezig met een businessplan voor een webdienst voor muziek/mp3. Heb ook een unieke benaderingswijze om een nieuwe markt aan te boren.

Patenteren kan wel maar is vrij tijdrovend en kostbaar. Het beste is om een netwerk te hebben die de nodige klappen van de zweep kennen, en als het even kan de nodige financieringsmogelijkheden..

Wellicht kunnen we eens van gedachte wisselen .. success

Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar