Als ik websites ontwikkel voor klanten, kan ik dan onder mijn eigen naam de domeinnaam registreren en de webhosting regelen en deze kosten vervolgens factureren aan mijn klant? Ik ben hierbij dus geen 'reseller', ik upload de website dan bij mijn hostingbedrijf waar ik al klant ben, en registreer de domeinnaam bij de domeinregistrant waar ik al klant ben.
Ik kan op het internet niet eenduidig wijs worden of deze opzet mogelijk is.
Ik denk dat dat er helemaal aan ligt wat je hebt afgesproken.
Het maakt niet uit waar hij staat, als je maar maximale uptime kunt garanderen. Als het voor jou makkelijker is om hem op je eigen hosting te uploaden zou ik daar geen problemen in zien…
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spoel
spoel
Goedemiddag,
Als ik websites ontwikkel voor klanten, kan ik dan onder mijn eigen naam de domeinnaam registreren en de webhosting regelen en deze kosten vervolgens factureren aan mijn klant? Ik ben hierbij dus geen 'reseller', ik upload de website dan bij mijn hostingbedrijf waar ik al klant ben, en registreer de domeinnaam bij de domeinregistrant waar ik al klant ben.
Ik kan op het internet niet eenduidig wijs worden of deze opzet mogelijk is.
Zie: Goeievraag.nl
En op HTML-site.nl wordt gezegd dat je domeinnamen altijd op naam van je klant moet zetten.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet. Ik laat overigens (betaald) mijn algemene voorwaarden opstellen, mocht dit een verschil maken.
Vriendelijke groet,
Willem
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41024-hosting-en-domeinregistratie-op-eigen-naam-mogelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag