• 0

Agentschap NL negeert de "spam" regels

Kan natuurlijk in verschillende hoofdstukken staan... maar een overheid die toezicht wil hebben op ondernemers 'moet' toch eerst zelf de regels na-leven...

 

Uitschrijven van de AgentschapNL http://www.agentschapnl.nl/ nieuwsbrief gaat dus niet zoals het hoort:

 

Volgens de ACM

 

3. Afmeldmogelijkheid bieden

In ieder verzonden bericht moet de mogelijkheid staan tot afmelden. Ook al heeft de ontvanger eerder toestemming gegeven. U moet ontvangers deze mogelijkheid kosteloos en op gemakkelijke wijze aanbieden. Een uitgebreide vragenlijst voordat de afmelding rond is, is dus niet gemakkelijk.

 

Daarbij jammer dat ONS ministerie van Innovatie totaal oude ongeschikte techniek gebruiktt > je kan een willekeurig email adres invullen... dit zonder automatische controle op het bestaan van dit adres... Vraag ik mij nu toch echt af iemand dit dan verder handmatig gaat uitzoeken ???

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar wat is nu precies het probleem? Kreeg je een nieuwsbrief, schreef je je uit en krijg je hem nog steeds of..?

 

Wat ik begrijp uit je bericht is dat er geen automatische check op het al dan niet bestaan van een email adres plaats zou vinden op de site de overheid. Dat is toch niet hetzelfde als het negeren van regels op spam? Of begrijp ik je bericht verkeerd?

 

Het gaat er om dat het uiteindelijk werkt. Het zou jou dan toch niet uit moeten maken of er dan misschien een team van ambtenaren de email adressen handmatig gaat opzoeken en verwijderen of dat ze wellicht een lijst met ingevulde email adressen automatisch vergelijken met hun database en de eventuele matches verwijderen?

 

Iets offtopic; waar ik mij dan aan erger is de introductie van de ACM zelf, en dan met name de manier van de overgang op de nieuwe site. Hebben ze net drie maanden terug een nieuwe site voor de consumentenautoriteit gemaakt waardoor alle oude links niet meer werkten, doen ze het nu gewoon nog even een keer over. Weer alle links naar handige checklists, stappenplannen en wat documentatie over wat de overheid verwacht van -in mijn geval- webwinkeliers etc. die ik in blogs, reacties op dit forum, etc. geplaatst heb dood. Zo houden ze die ambtenaren wel lekker bezig. Iedereen die doorklikt op de oude links komt op een 404 pagina uit en is dus nog niet geholpen. Water naar de zee dragen dit.

Link naar reactie
  • 0

je komt in een vragenlijst... wel / geen account ... en daar loop ik 'dus' vast.... en andere daarmee ook... gewoon een link met uitschrijven wat meteen je adres meeneemt lijkt mij voor het ministerie van spam en innovatie niet zo moeilijk....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo Iwan,

 

Gaat het om de algemene nieuwsbrief van Agentschap NL of is het een nieuwsbrief voor een bepaald onderwerp? Ik kan je vraag/verzoek dan neerleggen bij de redactie van de nieuwsbrief en/of website van Agentschap NL.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Iwan,

 

Een adviseur Digitale Media heeft je vraag/verzoek opgepakt en gaat het uitzetten binnen Agentschap NL. Zodra ik een reactie heb ontvangen breng ik je hiervan op de hoogte.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Iwan,

 

Van Agentschap NL (Digitale Media & Informatie) heb ik de volgende reactie ontvangen:

Vanzelfsprekend dient Agenschap NL zich aan de Telecomwet te houden. Wanneer iemand zich voor de nieuwsbrief heeft afgemeld hoort hij/zij geen post meer te krijgen. Dat er hier iets mis is gegaan betreuren we. We zijn bezig het op te lossen.

 

Kun je hiermee uit de voeten?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

nogmaals dank! Maar het gaat 1) om het eenvoudig kunnen uitschrijven (kan niet omdat je moet inloggen... misschien wel op een account wat je al jaren niet meer gebruikt 2) het zou het ministerie van Innovatie sieren als er een deugdelijk systeem achter zit (ergo, niet zomaar alle e-mail adressen slikken zonder controle..)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.