• 0

Andermans horeca papieren gebruiken ???

Hoi allemaal,

 

Ik ben bezig met het opstarten van een eigen onderneming (in de horeca). Naast de reguliere (fris)dranken zal ik licht alcoholische dranken gaan schenken. Tevens zal ik een kleine keuken gaan voeren (broodjes ham/kaas, tosti's). Nu komt het. Ik beschik nog niet over de benodigde papieren maar sprak laatst iemand die wel over alle papieren beschik. Hij wil zijn papieren belangenloos aan mij ter beschikking stellen. Hij is een goede vriend van mij dus ik denk niet dat hij er een slaatje uit wil slaan. Nu lijkt het mij sowieso beter om

zelf de benodigde papieren te behalen, maar mijn vraag is eigenlijk:

Zou het eventueel wel kunnen ? zijn papieren gebruiken ??

 

Alvast bedankt voor de info

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet weinig van de horeca af, dus mijn antwoord is niet echt onderbouwd.

 

Het klinkt mij niet aannemelijk dat je het ongestraft kunt doen. Die vergunning is er niet voor niets, die is bedoeld om er voor te zorgen dat mensen het horecavak verstaan. Je moet er voor stunderen en een examen afleggen, stel ik mij zo voor. Dat betekent dat dit papieren op jouw vriend zijn naam staan en niet die van jouw.

 

Het doet me een beetje denken aan autorijden met iemand anders zijn rijbewijs. Ja je hebt een rijbewijs, maar het is niet van jou. Drie maal raden wat ze met je doen als ze je controleren...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk dat die 'papieren' niet zo moeilijk zijn als je denkt:

 

Eisen

Om een Drank- en Horecawetvergunning te krijgen moet ook het pand aan de zgn. inrichtingseisen te voldoen. Deze hebben o.a. betrekking op:

 

*aanwezigheid van een dames- en herentoilet, door minimaal twee deuren gescheiden van de publieksruimte (lokaliteit);

*grootte van de publieksruimte;

*verlichtingssterkte in de publieksruimte;

*ventilatiecapaciteit in de publieksruimte.

 

De Drank- en Horecavergunning moet aangevraagd worden bij de gemeente. De Drank- en Horecavergunning is persoonsgebonden; u kunt hem dus niet overnemen van de vorige eigenaar.

 

In principe heeft u geen vestigingsvergunning (en dus ook geen diploma of bewijs Algemene Ondernemers Vaardigheden) meer nodig.

 

bron:http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=6668

 

Oja ik denk als ik de eisen zie, dat het niet mogelijk is om andermans vergunning te gebruiken omdat het dus locatiegebonden is.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad...je hebt gelijk, het kost me wellicht minder moeite

om het examen af te leggen en daarvoor een voldoende te halen

dan hierover te discussieren. Maar mij ging het er meer om, dat hij beweerde dat het kon en ik zei van niet.

Ging inderdaad om Sociale Hygiene.

Daarover gesproken, kan iemand me vertellen of dat een ingewikkelde cursus is en mij misschien wat tips geven ?

Bedankt alvast.

Link naar reactie
  • 0

het is heel simpel in de horeca, je mag andermans papieren pachten maar dit verplicht desbetreffend persoon wel een minimaal aantal uren in de zaak aanwezig te zijn . vergunningen worden alleen verstrekt met de benodigde papieren . dus als je wil pachten moet je die zooi ook aanvragen op naam van diegene.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Je moet als eigenaar wel in het bezit zijn van je "sociale hygiëne". En als je zelf niet constant in de zaak aanwezig bent, dient de persoon aan wie je dan de verantwoordelijkheid hebt gegeven ook zo'n papiertje te hebben. Of, bij controle en je bent niet aanwezig, kan je (bar)personeel je bellen en sta je binnen no time op de stoep (kun je ook letterlijk lezen als je je papier niet hebt bydewee). Maar kan lukken als je snel weer terug in de zaak bent. Dan nog moet je bij een strenge ambtenaar in functie lullen als brugman dat je even weg was voor boodschappen ...

Pachten heeft geen zin. De papieren moeten op jouw naam staan. Plakken, knippen, copiëren ... NO WAY.

Ga dat examen doen. Het is echt peace of kaakie. Zelfs zo makkelijk dat het overdenken en bespreken van "zal ik papieren pachten" meer energie kost en vermoeiender is dan het examen zelf. Als je het lees/leerboekje besteld, bestel dan daarbij ook het boekje "testexamens". Daar staan nagenoeg alle vragen in die je tijdens je examen ook krijgt.

Meer informatie >>>

[off topic: voor de harde kern: jullie hebben mij een tijdje niet gezien. Maar ik ben nooit echt weggeweest hoor .. sta om de hoek met een biertje] ;D

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

SH stelt weinig voor inderdaad, ik heb het zelf een aantal jaar geleden gedaan omdat ik het nodig had om alleen 'op de kroeg te mogen passen'.

 

Het heeft me denk ik 2 uur gekost: een uur om het door te lezen, en een uur voor het examen. Een aantal andere kandidaten hadden de moeite van het lezen niet genomen en zijn ook geslaagd - zo simpel dus ;)

Link naar reactie
  • 0

Andermans papieren gebruiken KAN wel, mag niet, maar kan wel, je ziet het hier in Gouda heel veel gebeuren onder de marokkaanse bevolking hier, je moet het bedrijf dan alleen op degene zijn naam laten zetten en dan zo snel mogelijk proberen dat papiertje te halen!

 

Het examen Sociaal Hygiëne stelt vrij weinig voor, bestaat uit de nodige multiple-choice vragen en een aantal open vragen, het boek wat je hiervoor nodig hebt (Ja het is maar één boek) is ; Cursus Cafébedrijf - Sociaal Hygiëne , van het SVH. Raadzaam is ook om even Examentrainingen Sociale Hygiëne aan te vragen (079 - 320 36 36).

 

Succes!!!

____ __ ___ ___ _ _ _ _

Horeca ain't no job....It's a way of life!

____ __ ___ ___ _ _ _ _

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.