Ga naar inhoud

Partner wilt uit de VOF stappen

Geplaatst:

heuvel

Ik zit met een probleem. ik en mijn partner zijn 1 1/2 jaar geleden een VOF gestart zonder dat er een akte bij de notaris is opgemaakt. Dit is dan ook niet verplicht en wij dachten opdat moment het niet nodig te hebben. De samenwerking loopt de laaste maanden erg stroef en ik ben er dan ook achter gekomen dat hij zich wil laten uitschrijven per 1-1-2005. Hierover heeft hij me nog niet geinformeerd. Binnen de VOF hebben we een krediet lopen voor de benodigde voorraad van een nieuwe product groep. Nu zou ik willen weten hoe ik zijn aandeel in het krediet bij hem kan terug vorderen en of eventueel de waarden van de voorraad mee gaat tellen? Ook is hij verantwoordelijk voor de boekhouding en belastingzaken. Kan ik hem naar zijn vertrek nog aansprakkelijk stellen voor de geleden schade? of is het beter om er samen uit te stappen waardoor hij ook aansprakkelijk wordt voor het krediet en de niet verkochte voorraad.

Gaarne jullie reactie !

Featured Replies

Geplaatst:

XYZdotCLUB

Ik zit met een probleem. ik en mijn partner zijn 1 1/2 jaar geleden een VOF gestart zonder dat er een akte bij de notaris is opgemaakt.

Dat is zeker een probleem. Heb je al eens met de zoekfunctie (vof) rondgekeken op het forum. Dit pobleem komt vaker naar voren.

Succes.

Geplaatst:

2thePoint

Als hij uit de VOF stapt, is er maar 1 vennoot over en houdt een VOF dus ook op te bestaan. Volgens mij stappen jullie er dus beide uit.

Als er geen VOF-contract opgesteld is dan is de verdeling winst/kosten 50-50, of jullie moeten kijken naar de verdeling van het laatste jaar...dat kan ook aangehouden worden.

Egbert Punter

Geplaatst:

Amadeos, inspireert ...

Jullie zijn zo kort bezig. Draai het eens om.

Stap zelf uit de vennootschap. Dan krijgt je partner het ook warm! En denk er serieus over na om dit ook echt te doen. Een verse start, helemaal je eigen bedrijf.

De situatie waarin je zit is niet leuk maar ... biedt ook veel mogelijkheden.

Act, Alot

Groetjes, Remo

Amadeos, inspireert ...

Met vriendelijke groet,

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.