• 0

Verhuurd Pand van BV naar Holding

Beste Leden,

 

Sinds kort ben ik bezig met het aankopen van een pand in Vlaardingen.

Het pand bestaat uit 3 woningen en 1 winkel.

 

Het pand is aan te kopen voor € 175.000,-, maar in zeer slechte staat en dient te worden gerenoveerd.

Ik ben van plan om het pand aan te kopen in een BV en een hypotheek te vestigen op het pand.

Na aankoop zal ik €125.000,- besteden aan de verbouwing (geleend geld).

Verwachting is dat het pand na verbouw € 350.000,- waard is.

 

Nu vraag ik mijzelf af, of het verstandig is om na de verbouwing en verhuur van het pand te 'verplaatsen' naar de holding?

Zal de belastingdienst de huurinkomsten in de Holding belasten ?

Of is er een slimmer oplossing om minder belasting te betalen ?

 

Graag hoor ik jullie reacties. Ben namelijk nog niet zo bekend op het terrein van BV's.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een holding is gewoon een BV, maar dan een die met name is gericht op het houden van aandelen in andere BV's. Wat dat betreft maakt het dus ook niet uit of het pand in een werkmaatschappij zit, in een holding, of dat er überhaupt maar 1 BV is. De huurinkomsten zijn in alle gevallen belast.

 

Als dit pand de enige activiteit is die wordt uitgevoerd, kun je je afvragen of het zinvol is om dit in de BV te doen. Zo ja, dan zou je ook kunnen volstaan met 1 BV, al is het voor de latere verkoopbaarheid aan een vastgoedbelegger een optie om het met een eenvoudige holdingstructuur te doen. In dat geval is het nadrukkelijk niet de bedoeling om het pand naar de holding over te hevelen. Elk (volgend) project krijgt gewoon een eigen vennootschap. Om maar eens een optie te noemen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.