• 0

Leasen via de onderneming

Geen idee of ik of hier goed zit en/of deze vraag überhaupt nuttig is.

Ik heb op dit moment een onderneming waar ik goed mijn boterham kan verdienen echter word mij een vast contract aangeboden waar ik daardoor zekerheid krijg en nog steeds en goede boterham heb.

Op dit moment gebruik ik voor mijn onderneming mijn prive auto en haal hiervoor €0,19 per gereden kilometer van mijn winst af.

Mocht ik dit doorzetten dan wil ik mijn bedrijf niet opzeggen maar daar toch nog deels werk en dus inkomsten uit halen dit zal een wel maar een fractie zijn van wat het nu is maar inkomsten zijn nog steeds inkomsten.

Nu vroeg ik me af en helaas is moeilijk om hier zo ergens een antwoord op te vinden.

 

Zou het lonen om zakelijk een auto te leasen, deze prive te gebruiken en vervolgens via mijn nieuwe baan hiervoor de kilometervergoeding te ontvangen?

Het zal er namelijk door deze constructie op neer komen dat ik voor de zaak nog geen 10% ga rijden aan die zakelijke kilometers. (Wel voor de nieuwe baan maar niet voor het bedrijf waar ik het leasecontract op zou hebben).

Wellicht is de oplossing simpel maar helaas zie ik hem zo even niet.

 

Mike

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Het zal er namelijk door deze constructie op neer komen dat ik voor de zaak nog geen 10% ga rijden aan die zakelijke kilometers.

Lijkt me een gevalletje "excessief privé-gebruik", waardoor de bijtelling bij controle kan worden verhoogd naar het daadwerkelijke privé genoten voordeel. Betaal je de auto feitelijk dubbel: én zakelijk de leasekosten en privé het genoten privé voordeel.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.