Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet goed kan vinden.
Naast mijn baan (38 uur) met financiele achtergrond ga ik voor een familielid, die een goedlopende BV heeft, zijn administratie voeren en hem voorzien van allerlei (financiele) adviezen.
Dit zal enkele uren per week zijn en uiteraard krijg ik hiervoor een financiele vergoeding. Het familielid heeft dit aan mij gevraagd omdat hij er zelf niet veel verstand van heeft en zijn tijd wil besteden aan het vergroten van zijn omzet. Daarnaast heeft hij weinig vertrouwen in zijn huidige accountant.
Ik ga mijn werkzaamheden dus voor maar 1 opdrachtgever doen. Wellicht wordt dit in de toekomst wel uitgebreid.
Omdat we alles fiscaal goed willen hebben afgetimmerd zal ik het nodige moeten regelen. Maar wat moet ik nu allemaal doen?
Ben ik dan ondernemer of vallen de inkomsten onder de overige werkzaamheden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
perdokkie
perdokkie
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet goed kan vinden.
Naast mijn baan (38 uur) met financiele achtergrond ga ik voor een familielid, die een goedlopende BV heeft, zijn administratie voeren en hem voorzien van allerlei (financiele) adviezen.
Dit zal enkele uren per week zijn en uiteraard krijg ik hiervoor een financiele vergoeding. Het familielid heeft dit aan mij gevraagd omdat hij er zelf niet veel verstand van heeft en zijn tijd wil besteden aan het vergroten van zijn omzet. Daarnaast heeft hij weinig vertrouwen in zijn huidige accountant.
Ik ga mijn werkzaamheden dus voor maar 1 opdrachtgever doen. Wellicht wordt dit in de toekomst wel uitgebreid.
Omdat we alles fiscaal goed willen hebben afgetimmerd zal ik het nodige moeten regelen. Maar wat moet ik nu allemaal doen?
Ben ik dan ondernemer of vallen de inkomsten onder de overige werkzaamheden?
Moet ik BTW afdragen?
Moet ik me inschrijven bij de KvK?
Moet ik een VAR aanvragen?
Wat is het meest handige in deze situatie?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41708-werkzaamheden-naast-vast-dienstverband/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag