Onlangs ben ik voor een bedrijf naar Brussel geweest. Ik koos voor de trein. Ik heb afgesproken de gemaakte reiskosten in rekening te brengen.
Deze kosten wil ik op mijn factuur met de overige kosten voor het bedrijf in rekening brengen. Ik stuur de originele tickets mee.
Ik wil graag eenvoudig 1 bedrag als totale reiskosten op de factuur kwijt. Toen liep ik vast...
Mijn vragen:
hoeveel BTW is er over een treinkaartje gerekend? Ik ga uit van 19% omdat ik niets kan vinden op de belastingsite over openbaar vervoer.
verder heb ik ook reiskosten gemaakt in Brussel, behandel ik dit als 0% BTW?
Is het echt de bedoeling dat ik mijn reiskosten gedetailleerd met BTW percentages etc. weergeef op de factuur? Hoe gaat dit normaal? Hoe doen jullie dit?
Is het mogelijk dit als 1 bedrag neer te zetten op de factuur, ook al zijn de kosten in Be en NL gemaakt met misschien verschillende BTW tarieven? Het totaalbedrag is interessant, maar al die kleine losse bedragen voor de taxi/metro/bus zijn niet interessant om los te gaan vermelden.
het totaalbedrag van mijn factuur wordt gezien als inkomsten voor mijn eenmanszaak, moet ik dan ook belasting betalen over die vergoede reiskosten? De kosten zijn vergoed dus die kan ik niet meer aftrekken.
Ik wil graag een correcte factuur afleveren. Alleen kom ik er niet uit, kan iemand mij helpen door duidelijkheid te scheppen in deze warboel die ik er van maak.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
NathanW
NathanW
Onlangs ben ik voor een bedrijf naar Brussel geweest. Ik koos voor de trein. Ik heb afgesproken de gemaakte reiskosten in rekening te brengen.
Deze kosten wil ik op mijn factuur met de overige kosten voor het bedrijf in rekening brengen. Ik stuur de originele tickets mee.
Ik wil graag eenvoudig 1 bedrag als totale reiskosten op de factuur kwijt. Toen liep ik vast...
Mijn vragen:
Ik wil graag een correcte factuur afleveren. Alleen kom ik er niet uit, kan iemand mij helpen door duidelijkheid te scheppen in deze warboel die ik er van maak.
Alvast bedankt, Nathan.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4174-hoe-factureer-ik-reiskosten-binnen-buitenland/Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag