Ik haak hier graag eventjes aan als dat niet erg is.
Al enkele jaren ben ik als ondernemer bezig. Leuke naam verzonnen, ingeschreven bij de kvk, website erbij, flyers en ander materiaal. Allemaal met deze naam.
Nu zou ik graag deze naam ook als merk willen vast leggen.
Gesnuffeld in de kast van het biop. Exact dezelfde naam bestaat nog niet, maar wel een naam met 1 letter veschil. (Ik zeg even iets geks als voorbeeld: Vera Luna en Vera Lune) En deze zit in de zelfde klasse, maar uit Germany.
Deze naam is een europees merk? (EUR)
Nu staat deze naam er 3x in, met elke keer een ander achtervoegsel. (weer voorbeeld: Vera Lune mode, Vera Lune exclusive, Vera Lune bladiabla)
En tussen naam en nummer staat een papiertje afgebeeld. Betekend dat dat alleen de logo's zijn vast gelegd?
Mijn logo (die ik niet meteen mee wil registreren) is anders.
Maar de naam is dus bijna gelijk en in de zelfde klasse.
Is het dan toch mogelijk mijn naam te laten registreren voor de BNL en zou het problemen kunnen geven internationaal?
Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
2lollypop2
2lollypop2
Ik haak hier graag eventjes aan als dat niet erg is.
Al enkele jaren ben ik als ondernemer bezig. Leuke naam verzonnen, ingeschreven bij de kvk, website erbij, flyers en ander materiaal. Allemaal met deze naam.
Nu zou ik graag deze naam ook als merk willen vast leggen.
Gesnuffeld in de kast van het biop. Exact dezelfde naam bestaat nog niet, maar wel een naam met 1 letter veschil. (Ik zeg even iets geks als voorbeeld: Vera Luna en Vera Lune) En deze zit in de zelfde klasse, maar uit Germany.
Deze naam is een europees merk? (EUR)
Nu staat deze naam er 3x in, met elke keer een ander achtervoegsel. (weer voorbeeld: Vera Lune mode, Vera Lune exclusive, Vera Lune bladiabla)
En tussen naam en nummer staat een papiertje afgebeeld. Betekend dat dat alleen de logo's zijn vast gelegd?
Mijn logo (die ik niet meteen mee wil registreren) is anders.
Maar de naam is dus bijna gelijk en in de zelfde klasse.
Is het dan toch mogelijk mijn naam te laten registreren voor de BNL en zou het problemen kunnen geven internationaal?
Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41815-bedrijfsnaam-als-merknaam-vastleggen-of-wijzigen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag