• 0

BTW vrijstelling en inhuur

Ik heb al wat zitten spitten op het forum maar ik kom nog niet helemaal tot een eenduidig antwoord voor mijn btw vraag.

 

Ik geef muziekles aan kinderen onder de 21 jaar. Aan deze leerlingen bereken ik geen BTW, dit is o.b.v. hun leeftijd vrijgesteld van BTW.

 

Als ik nu een "freelance" docent inhuur om muziekles te geven aan mijn leerlingen, hoeft de docent, die mij een factuur stuurt, dan ook geen BTW in rekening te brengen aan mij, omdat hij feitelijk diegene is die les geeft aan mijn leerlingen onder de 21?

 

of moet hij wel gewoon BTW berekenen waarna ik de BTW als kosten af moet trekken (ipv dat ik het terug vorder van de Belastingdienst)?

 

Groet,

 

Victor

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Victor

 

Dit is een discussie die vaker voorkomt. Naar mijn mening moet je door de situatie heen kijken en louter beoordelen wat de door jou ingehuurde freelancer doet, nl. muziekles geven aan kinderen < 21. Dus BTW vrij, ook de factuur van de freelancer aan jou.

 

De Belastingdienst ziet soms (of vaak) een andere dienst: jij huurt iemand in. Punt. Dus BTW belast.

 

Ik heb een discussie gaande met ze over een gelijke zaak. Als de uitkomst er is, laat ik het je weten.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.