• 0

ontwikkeling webcam website

Het idee is eenvoudig, het andwoord misschien niet. Ik ben op zoek naar een programma zoals de bekende 'webcamsites" werken. Kort gezegd.... De klant kiest een foto van een online persoon. De betaling volgt, waarna er een webcam verbinding ontstaat met geluid. De bedoeling is om de site te gebruiken voor contacten, anders dan de gebruikelijke 'getinte' contacten.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk om dit zelf te bouwen, bijvoorbeeld met bestaande software?

 

Alle tips zijn welkom....thanx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik verwacht niet dat daar een standaard programma voor is, anders had je dit wel met google kunnen vinden. Denk dat dit toch echt aankomt op een stukje maatwerk bij een webdevelopment toko.

 

Ik neem aan dat er ook meer eisen zijn dan enkel foto > betalen > video ?. Stukje profielbeheer ? wellicht chat / meerdere personen in een gesprek?

 

Kan je je vraag iets meer toelichten?

Link naar reactie
  • 0

@willpekelharing en Middle.... Goedemorgen,

 

Eigenlijk zou het wel zo eenvoudig (als omschreven) kunnen zijn. De bezoeker komt naar de site, kiest uit een aantal foto's de persoon waar hij mee spreken wil, wel of niet gekoppeld aan een profiel. Vervolgens zal er een betaling plaatsvinden, b.v. door het kopen van credits (paypal / creditcard), en kan de verbinding gemaakt worden (video / geluid).

 

Deze opzet wordt al voor honderden, zo niet duizenden 'getinte' sites gebruikt. Ik wil het echter voor een ander type 'niet getinte' contacten gebruiken.

Ik sta al veel te lang pal achter dit idee, maar ben er helaas niet ingeslaagd om het van de grond te krijgen, aangezien er geen voldoende middelen aanwezig zijn.

In eerste instantie ben ik dus op zoek gegaan naar een partner die de site kan leveren, maar niet gevonden. Dit is dus de reden dat ik een poging wil doen, misschien in eenvoudigere vorm om zelf de site te maken.

 

Ik ben een Nederlander, woonachtig en werkzaam in het buitenland.

Link naar reactie
  • 0

Beste Johan,

 

Even een tweetal belangrijke vragen:

 

1) Je woont en werkt in het buitenland. Is dit een product dat internationaal vermarkt gaat worden? Dit ivm het type payment provider.

 

2) Is het een website of is het ook van toepassing op mobiel (smartphones/tablerts), of wellicht zelfs enkel hierop?

 

Een goed advies hangt af van bovenstaande antwoorden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

1. Ik woon en werk inderdaad in het buitenland, Israel. Ik wil de site starten in Israel, alleen om het feit dat hier een goede markt is. Mijn vrouw is werkzaam in deze sector en ontvangt veel thuisbezoek, ontvangt telefoontjes (via betaalde lijnen, of rechtstreeks uit het binnen- en buitenland). Voor mij indicaties om aan te geven dat de markt goed is. Daarbij komt, dat het door kennis van de markt alhier eenvoudiger is om de site te promoten.

 

Ik verwacht echter dat de site snel zal groeien (internationaal).

 

Maar wat wordt precies bedoeld met type payment provider?

 

2. Dit is een punt waar niet over nagedacht is, dus zal het als tip meenemen. Mijn eerste gedachte gaat echter uit naar pc en tablet. Ik heb mijn twijvels over de nodige beschikbaarheid van de smartphone.

 

m.vr.gr johan bouma

 

Maar wat wordt precies bedoeld met type payment provider?

 

Link naar reactie
  • 0

1. Ik woon en werk inderdaad in het buitenland, Israel. Ik wil de site starten in Israel, alleen om het feit dat hier een goede markt is. Mijn vrouw is werkzaam in deze sector en ontvangt veel thuisbezoek, ontvangt telefoontjes (via betaalde lijnen, of rechtstreeks uit het binnen- en buitenland). Voor mij indicaties om aan te geven dat de markt goed is. Daarbij komt, dat het door kennis van de markt alhier eenvoudiger is om de site te promoten.

 

Ik verwacht echter dat de site snel zal groeien (internationaal).

 

Maar wat wordt precies bedoeld met type payment provider?

 

2. Dit is een punt waar niet over nagedacht is, dus zal het als tip meenemen. Mijn eerste gedachte gaat echter uit naar pc en tablet. Ik heb mijn twijvels over de nodige beschikbaarheid van de smartphone.

 

m.vr.gr johan bouma

 

Maar wat wordt precies bedoeld met type payment provider?

 

 

Met payment provider bedoel ik via welke partij de betalingen worden afgehandeld. Als je bijvoorbeeld enkel in Nederland zou starten, dan is Mollie een geschikte partij hiervoor. Zij bieden de mogelijkheid om af te rekenen per call of per minuut. Zonder hiermee akkoord te gaan krijgt de bezoeker geen toegang en in jouw geval geen verbinding om te praten. In combinatie met jouw locatie waar je wil starten is het dus zaak een juiste, betrouwbare partij te kiezen die tevens goede tarieven hanteert.

 

Je gaat dus niet alleen voor PC maar ook voor tablet maar nog niet voor smartphones. Als je tablets zegt dan zou ik gelijk ook smartphones zeggen, want dat verschilt bijna niets. Je kunt dan zelfs aan een app gaan denken. Gezien de slop op de pc markt en de enorme groei qua smartphone en tablet penetratie is dit wellicht het overwegen waard.

 

Link naar reactie
  • 0

er zijn zeer uitgebreide webcam systemen tekoop waarmee je een dergelijk platform kan bouwen.

Ben ze in het verleden wel eens tegengekomen maar weet de namen zo niet meer. mogelijk even zoeken op adultwebmaster.nl.

Zijn professionele pakketten maar daar was de prijs volgens mij dan ook wel naar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.