• 0

Idee goed genoeg, zonder eigen geld?

Ten eerste, sorry als ik het verkeerd geplaatst heb.

 

Langzamerhand begint mijn plannetje zich beter te ontwikkelen.

Door lezen en vragen te stellen ben ik er inmiddels achter dat mijn idee, een idee is, waar heel veel vraag naar is.

 

Er zijn vele bedrijven die aansluiten op de wens van een klant, maar net niet dat extras kunnen bieden, wat mijn idee wel doet.

Er is dan ook vraag naar.

Nu is er zo'n 5 maanden geleden een bedrijfje gestart in mijn provincie welke dit idee ook aanbied. Bedrijfje loopt toch al goed hoor, niks mis mee. Alleen het type klant wat er getrokken word is niet vragend zeg maar.

Het type klant wat ik wil trekken is zeer vragend, en zover ik weet, is zo'n bedrijf voor dit type klant er niet eens.

Er is een variant erop, dat wel, maar ook dat is helemaal niet om de hoek.

Daarbij komt dat er meer klanten zijn dan bedrijven.

Ik heb dus een idee op papier waarmee ik heel veel mensen kan helpen aan iets wat ze zoeken, maar niet kunnen vinden.

Om het anders te zeggen, mocht ik een bedrijfje beginnen, dan heb ik binnen no-time een wachtlijst, zoveel vraag dat er is.

 

Punt is alleen, ik durf mijn plan niet door te zetten.

Ik speel met de gedachten dat een bank me al aan ziet komen.

Joh leuk plan, maar geen eigen inleg, ga maar weer naar huis.

Wat moet ik doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben ook nog geen ervaren ondernemer, maar ik kan je wel garanderen dat je geen geld van de bank kan lenen als je zelf geen geld kan inbrengen. Lees mijn vraag in ditzelfde forum over financiering eens. Daar wordt mij ook duidelijk gemaakt dat zonder hoofdelijke aansprakelijkheid over een behoorlijke eigen inbreng, je kans op een lening vrijwel nihil is.

 

Geloof ik.

Link naar reactie
  • 0

Dus in feite, zoals het er nu voor staat, gaat het mij nooit lukken?

(misschien dat ik ooit de loterij nog eens win dan ;))

 

Jij schrijft over een bedrag van zeg, 200.000 euro.

Ik zelf zou het dan hebben over ruim genomen 40.000 euro.

Dus in feite, ook al zouden klanten aan komen vliegen, en verdien je er goed aan, dan nog ziet een bank zoiets niet zitten?

Link naar reactie
  • 0

Paardje, een achtergestelde lening is voor de bank ook eigen geld. Als je zo zeker bent van je zaak, waarom probeer je op die manier dan niet iets te ondernemen? Helemaal als je maar 40000 nodig hebt, is dat de totale investering?

 

En om er nog maar een cliche in te gooien die ik mijn tot nu toe korte ondernemersleven veel te vaak heb gehoord: ondernemen is risico nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik op dit vlak echt moeite heb, met snappen hoor.

 

Ik ben eens gaan lezen in de teksten van banken. Sommige enigzins duidelijk, andere was hocus pocus voor mij.

Nu kwam ik bij de rabobanksite terecht en las over stimuleringslening.

Dat is allemaal fijn en wel, maar is dat wat voor mij, zonder die eigen inleg?

Kan iemand me daar iets over uitleggen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals de Rabobank het daar formuleert, geef ik je weinig kans. Ik denk dat je te weinig vermogen nodig hebt om in aanmerking te komen voor een overheidsgarantie, hoewel ik daar niet zoveel kaas van heb gegeten om eerlijk te zijn, informeer eens zou ik zeggen!

 

Ik zat meer te denken aan een achtergestelde lening beschikbaar gesteld door familie, vrienden etc. Dan heb je zeg ongeveer 15000 nodig en ik denk dat je dan een heel eind komt bij de bank.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Hey Paardje,

 

een aantal jaar geleden ben ik ook een eigen bedrijf begonnen en op basis van mijn business plan kon ik bij de ABN toen zo €50.000 krijgen zonder dat ik ook eigen in leg had. De ABN heeft voor startende ondernemers betere regelingen dan de Rabobank.

 

Als ik jou was, zou ik gewoon de stoute schoenen aan trekken en naar de bank gaan. Nee heb je, Ja kan je krijgen....

 

Succes!

 

Gr Iceman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.