• 0

Eigen vermogen eenmanszaak en de FOR

Beste,

 

Voor mijn eenmanszaak laat ik alle facturen op mijn privérekening storten en betaal ik al mijn facturen via mijn privérekening.

Omdat het teveel werk is om mijn priverekening te gaan inboeken boek ik alle facturen weg via de post Prive. Debiteuren verlagen dan mijn EV en Crediteuren verhogen mijn EV.

Nu wil ik de post FOR gaan activeren omdat ik voor het eerst inkomstenbelasting moet betalen.

Nu las ik dat de FOR nooit hoger kan dan het Eigen Vermogen.

Weet u hier een oplossing voor of moet ik gewoon mijn rekening geheel gaan inboeken.

Stel mijn EV is 1000. Ik kan de FOR dan gaan activeren voor 1000. Wat wordt dan de journaalpost?

 

Bedankt en een groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Omdat het teveel werk is om mijn priverekening te gaan inboeken boek ik alle facturen weg via de post Prive. Debiteuren verlagen dan mijn EV en Crediteuren verhogen mijn EV. Weet u hier een oplossing voor of moet ik gewoon mijn rekening geheel gaan inboeken.

Een aparte zakelijke rekening openen? De huidige methode is erg onoverzichtelijk en foutgevoelig.

 

Stel mijn EV is 1000. Ik kan de FOR dan gaan activeren voor 1000. Wat wordt dan de journaalpost?

EV

Aan FOR

 

Nu las ik dat de FOR nooit hoger kan dan het Eigen Vermogen.

En de dotatie zelf ook niet hoger dan 12% van de winst. En als die winst dus minsten 1000/ 12% = € 8.334,- is, dan mogen de extra kosten van een zakelijke rekening (tientje per maand inclusief transactiekosten?) toch ook niet zo onoverkomelijk zijn, toch?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.